tisdag 1 mars 2011

Bildlöst inlägg och dåliga ursäkter och lathet.

Jag har extremt mycket fritid här. Nej, kanske inte extremt mycket, men mycket. Alldeles för mycket tid alldeles ensam i huset på dagarna som uppskattas alldeles för mycket - jag går ju aldrig ut! Inte konstigt att klockan är halv nio och jag är supertrött trots att jag gick upp tjugo över tio idag, det fattar väl jag också att det är så det blir när man bara sitter inne hela dagarna. Det är bara det att det är så svårt att motivera sig till att gå ut här. Jag hade velat börja springa, men som Lydia så vist sa så "vill man inte hyperventila avgaser". Det är bilar och folk och hus och affärer och hundar och HUNDBAJS överallt här. Jag gillar inte riktigt det, det finns en anledning till att jag springer i bergen hemma, om jag överhuvudtaget får för mig att gå ut och springa - när jag är röd och svettig vill jag vara i fred!
   Dåliga ursäkter är lite av min grej, och det är väldigt lätt att komma på dåliga ursäkter när man bara behöver dra dem för sig själv. "Jaha, är jag lite trött idag, då är det heeeelt okej att du inte gör något vettigt idag, det kan du göra imorgon!". Frågan är bara när den där dagen imorgon ska komma, hittills har jag varit här i fem månader och den har inte kommit mer än ett fåtal gånger.

Tur att imorgon är en sånn dag då jag helt enkelt inte har tid för det ena eller det andra, eftersom jag går i skolan och jobbar hela dagen. Det där nyttiga, det får nog bli på torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!