tisdag 15 mars 2011

Ibland kan den enklaste saken i världen vara värd så mycket.



















En vårdag för snart ett år sedan, klart att vi skulle åka till Ove's "Stans bästa stånd" och fira mitt körkort. Det var ju inte vår stad, men vem som har Öckerös bästa stånd vet jag faktiskt inte. Tror inte att vi har så många stånd...
   Hur som helst så tog vi två bilar, jag hann bli stoppad av polisen(ren rutinkoll, och att vi höll på att bli dödade berodde på en 940 som blåste förbi fastän det stod en polis mitt i vägen), vi åt korv och vi lätt Anton testa hur det är att sitta i förarsätet, men vad jag vet har han fortfarande inget körkort. Det finns få saker som gör mig så lycklig som vänner, mat och bilkörning och denna dagen var det en kombination av allt detta!

Och ja, Matte åkte ensam med tjejerna.

7 kommentarer:

  1. Just det ja, det var den första nära dödenupplevelsen i mitt liv. Har inte återhämtat mig ännu efter den. Och kylan drömmer jag mardrömmar om som var den kvällen?

    SvaraRadera
  2. Jag vill även påpeka att jag inte fick åka med i Andreas å deras bil...

    SvaraRadera
  3. Mössa och kofta duger fint...15 mars 2011 kl. 16:33

    På den där bänken bekräftades för första gången vår teori om Mathias klena natur. Det slutar visst aldrig kännas bra att ha rätt. (:

    SvaraRadera
  4. Matte: Nära dödenupplevelsen var inte mitt fel! Jag vill bara fortsätta att hävda det, och jag måste nog hålla med (Lydia) om att du är klen i naturen... Och det börjar komma tillbaka till mig nu, du hoppade ju på på andra sidan färjan, och du hade varit på fotbollsmatch eller spelat menar jag nog....

    SvaraRadera
  5. Matte. Du älskade att åka med oss, du behöver inte skämmas.
    Plus att hur länge kan man frysa egentligen? Du var ju nerkyld i flera timmar efter bara en kvart på Lilla Varholmen :)

    SvaraRadera
  6. Ni vet inte hur det är att stå på varholmen i bara kallingar i stort sett..

    SvaraRadera
  7. Det är en helt vanlig tisdagskväll..?

    SvaraRadera

Skriv!