torsdag 17 mars 2011

Seger!

Den senaste tiden här i Bryssel har jag försökt äga på att baka cookies, speciellt eftersom jag så starkt hävdade till Stina att Subways cookies inte var något speciellt, sådana kan jag också göra. Kunde jag? NEJ! Tills idag, när jag läste alla bloggar jag följer och ramlade över detta inlägget från Söta Saker och bara var tvungen att prova. Äntligen kan jag känna mig nöjd!























Det är som de säger, tredje gången gillt. Första gången använde jag Laila's recept, men de blev varken sega eller särskilt söta. Lydia påpekade samma sak hemifrån Sverige, eftersom vi chattade under tiden jag bakade och hon blev sugen på att göra samma sak(nej, Pappa, det är INTE för att jag gjorde två saker samtidigt det blev misslyckat.). Andra gången fick Estelle hjälpa till, och vi prövade ett helt nytt recept och lät dem stå inne i ugnen alldeles för länge. Hur som helst hade det receptet inga havregryn i sig, så det ville jag ändå inte baka något mer.

Snart ska jag bada F, sedan ska jag hämta E vid bussen och då blir det fika! Synd bara att barnen inte tycker om att dricka mjölk. Och synd att mjölken i det här landet är äcklig, vill jag dricka grädde så köper jag grädde!

2 kommentarer:

  1. ÅÅåh gottigotti! Jag vill med ha en :) Är så himla bakverkssugen idag.

    SvaraRadera

Skriv!