fredag 25 mars 2011

Stina och hennes listor!

Stina har en tendens att göra listor på sin blogg, och så fort någon gör en lista så listar jag ju ut mina egna svar i huvudet, och denna gång var temat mat. Jag var ju bara tvungen att sno den!


Varm dryck: Chailatte med extremt mycket skummad mjölk
Kall dryck: Apelsinjuice, vilket jag egentligen inte borde dricka men gör ändå, MUMS.
Alkoholhaltig dryck: Jag lämnar den här tom tror jag...
Bröd: Mandelcrossaint, gills det som bröd?
Pålägg: Ost och marmelad!
Grönsak: Morot
Frukt: Listan kan göras lång, men mango ligger högt upp alltså!
Bär: Jordgubbar!!!
Krydda: Pernillas peppar med kardemumma i
Godis: LAKTRIS! Choklad är inte så pjåkigt, men det är bara detta året för att överleva, sen tänker jag sluta tycka om det igen
Kaka: Cookies med nötter och russin, just nu.
Snacks: Thai sweet chili chips från lays. Eller något annat från Lays. Äger ut Estrella och OLW så hårt.
Ost: Fetaost, eller halloumi, eller hederlig skivbar hushållsost.
Sås: Mammas sås till skinkstek. Bäst.
Glass: Mjukglass.. eller sorbet.
Snabbmat: .... burger king...
Yoghurt: Den jag och Lydia åt i Stockholm, men laktris i
Flingor: Kelloggs special k red berries
Pizza: Pizza hut, annars kan det vara. Eller hemmagjord då då.
Naturgodis/Nötter: Allt som är doppat i yougurt eller choklad.
Soppa: Spenatsoppa
Utländskt kök: Thai, men det är antagligen för att det inte finns några andra alternativ på öarna, utom svindyr indisk.
Halstablett/Tuggummi: Vilken löjlig kategori, jag lovar att Stina lagt till den bara för att hon slukar tuggummi. Någon stark iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!