lördag 5 februari 2011

Anna hade en vän med en bil, och vi åkte långt booooort. (Jag behöver dock inte åka långt bort, bara långt)































Jag vill åka bil. Långt. Jag vill ha en full tank, en bra skiva i stereon, en bil full med människor jag tycker om, jag vill ha en matsäck nerpackad och jag vill ha känslan av att stanna vid en mack och springa in barfota för att köpa godis och dricka. Jag vill definitivt ha "försten till bilen är bäst" så fort man går ut genom dörrarna från macken. Jag vill ha känslan av att tid inte existerar och jag vill ha känslan av frihet. Jag vill ha ett mål, men jag vill inte ha allt planerat. Jag vill ha en liten väska med få saker med. Jag vill stanna vid en badstrand och bada med kläderna på för att vi inte orkar byta om, och sedan sitta på en handduk inne i bilen för att inte blöta ner sätena. Jag vill ha sand över hela golvet och jag vill ha vattenflaskor på de mest konstiga ställena i bilen, och där inte vattenflaskor är finns kuddar och kanske en och annan krukväxt. Jag vill ha sol utanför bilrutan, men jag vill ha AC:n på i bilen. Jag vill glömma av att det finns krav, jobb, skola och räkningar när vi kommer tillbaka. Jag vill ha en bil som är härlig att köra, med manuell växellåda. Nämnde jag att stereon skulle vara en bra stereo?

Jag har en känsla av att en road trip i slutet av sommaren inte skulle sitta fel. Jag har en liten känsla av det.

9 kommentarer:

  1. Jag kan inte bidra med någon bil eller så, men en krukväxt kan jag nog ordna! :D

    SvaraRadera
  2. Nej, jag gillar din bil(har hon fått ett namn än, jag vill kalla henne Viola, men det känns som att du kör på gamla Bettan, men jag vet inte!), men det känns kanske lite tryggare att inte ta din bil. Framförallt för att jag tror att folk skulle döda varandra om vi åkte långt i en bil utan ac, dagens ungdomar vad bortskämda vi är!

    Och klart att du kirrar krukväxten, men annars skulle komma på en så urbota dum, men lite genialisk idé?

    SvaraRadera
  3. Åh! Jag vill med! Bil ska vi nog på något sätt lösa. Jag kommer nog få spara pengar till detta, får nog bli ett måste!

    Jag vill jag vill jag vill!

    SvaraRadera
  4. AC håller jag med om, men att det skulle vara mindre tryggt kan vi ju diskutera :P
    Ja, jag ska också spara pengar! Kan bli riktigt roligt tror jag :D

    Viola är fint. Kanske ska göra ett riktigt dop så hon verkligen heter Viola...? Astrid heter Viola i andranamn med... Bajs också. Hade velat kunna döpa eventuell framtida dotter till det om alla andra snorungar heter Astrid vid det laget. Hmm... Tål att funderas på.

    Jag ska fixa en krukväxt. Honom får vi döpa med. För det är en han. Jag känner det.

    SvaraRadera
  5. Bilen löser sig alltid, pengar och ledighet är nog ett större problem isf!

    Och klart att växten är en kille, vi orkar inte med någon hormoniell tjej som ska sura och ha tonårsproblem för att hon inte har någon pappa.

    SvaraRadera
  6. Om ni vill ha ett ställe att road tripa till så föreslår jag min sommarstuga i Båstad. olivias vänner är mina vänner så ni är hemskt välkomna ner till Skåne :)

    SvaraRadera
  7. Vad fin du är Lisa! Klart att vi kommer och hälsar på i Båstad!

    SvaraRadera
  8. Klädsim kan vara skoj också!

    SvaraRadera
  9. Jag trodde att "bada med kläderna på" innefattar klädsim... Ett litet tag iaf!

    SvaraRadera

Skriv!