söndag 13 februari 2011

Oväntade nöjen.

Igår skulle jag och Lisa gå på en mässa om EU innan vi skulle träffa Stina för lite shopping och promenad. Vi insåg så fort vi kom till mässan att den inte var på vår nivå,  vi gick ut och försökte komma på vad vi skulle göra i två timmar innan Stinas skola slutade. Så såg vi en kyrka bortåt vägen, som Lisa sa var en kyrka man borde ha sett. Den såg inte ut att vara så långt borta så vi började gå... Den var långt bort.

































På vägen kollade vi förbi på en marknad. Marknaden låg på en trottoar, och var mest filtar med saker på som folk försökte sälja. Typ vattenkokare och tangentbord och sådant. Lisa köpte ett par solglasögon, men resten lät vi vara.


Vi hittade inte bara en marknad, utan en park med krokusar och på slätten framför kyrkan växte den vita blomman som jag inte kan namnet på, jag vet bara att det inte är en prästkrage fastän den ser ut så. Jag blev väldigt lycklig, och satte mig för att ta kort på de fina blommorna. Lisa tog kort på mig, men som tur och väl är tror jag inte att hon fick några bra bilder.

Vi gick in i kyrkan också, men vi blev inte så imponerade. Vi tröttnade, gick ut och tog metron för att träffa Stina. Jag shoppade för pengar jag egentligen inte har, vi åt pita utomhus trots regn och vi övergav idéen att gå från stan hem till Lisa och tog en buss. Väl hemma hos Lisa dog vi i hennes dubbelsäng och kollade videor på youtube. Och åt choklad.

Chokladen tog dock slut, och Stina behövde hinna med sin buss, så vi fick resa på oss och jag och Stina gick till hennes buss. Där stod vi och pratade om lagom djupa saker innan jag fick rusa hem och komma på vad jag skulle ha på mig på kvällen. Precis så jag vill spendera en lördag, impulsivt och härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!