söndag 19 september 2010

Dag 6. Lisa+Jag=prat.

Idag har jag storhandlat.
Och då menar jag storhandlat.
Först var vi i en stor lagerlokal som säljer mat, och köpte bland annat sex stycken flingpaket.
Man köper storpack där kan jag konstatera.
Jag köpte nagellacksborttagning.
Och killen i kassan skulle så käckt kasta lite med pengarna för att vara cool, men han missade att fånga pengen. Charmigt.
Sen åkte jag och Pernilla hem för att äta, så vi kunde ge oss ut till nästa affär och handla resten där.
Jag trivs.
Vi köpte nutella.

Igår kväll däremot så tog Pernilla med mig ut på stan, kvällstid. Mysigt.
Och vi var på ett torg, med några av världens vackraste byggnader.
Jag kanske inte är så mycket för beligisk choklad,
men affärerna är mysiga.
Och den varma chokladen är super!

Och sist, ikväll. Första lördagskvällen.
Då kom Lisa över, och vi pratade nog konstant från fem till två.
Och så åt vi.
Och fikade.
Och gick.
Och ja, jag har bra lokalsinne.
Väldigt praktiskt.

Nu är jag så uppvevad att jag inte kommer kunna somna,
antagligen kommer jag istället oroa mig över skolan på måndag.
Två alternativ;
antingen går det super, precis som allt annat har gjort här.
Eller så går det skit, bara för att allt inte kan vara bra.
Jag hoppas på det första, självklart.

Och förresten, jag kommer att se Harry Potter 7, del 1 före er.
Bara så ni vet!

8 kommentarer:

  1. Hej Olivia :O Jag missade att du skaffat denna bloggen, men jag har läst igenom allting nu i alla fall. Roligt att höra lite om hur det går, och jag tänker låtsas som att jag inte är det minsta bitter och avundsjuk på folk som har vettig sysselsättning : D
    Du borde lägga upp lite bilder med, man blir ju nyfiken på hur det ser ut där borta när du skriver.
    har du skaffat skype än, förresten?

    SvaraRadera
  2. Jag har inte gjort så mycket reklam för den, men vad bra att du hittade hit ändå!
    Bilder SKA komma, när jag fått pengar av mamma och pappa och köpt en kamera. Just nu har jag bara med mig Holgan.
    Skype är fixat, men funkar inte för tillfället. Men på onsdag ska internet inte ha några problem längre :P
    Har du fortfarande inte hittat något att göra?

    SvaraRadera
  3. Gillar det där med nutellan ;). läst allt du gjort fram tills nu har glömt att kolla bloggen ju! men verkar som om du börjar komma tillrätta lite lr? // johan

    SvaraRadera
  4. Klart att det är den biten du gillar;)
    Ja, det börjar jag nog att göra, lite tråkigt på sätt och vis. Men det är fortfarande mycket som är nytt och mycket som ska upplevas. Det får bli en annan dag, idag är en hemlängtansdag, sånna måste finnas också!

    Hur är det där hemma? =)

    SvaraRadera
  5. Haha, ta mobilbilder då! Haha, på sätt och vis har jag någonting att göra, jag började "skola" idag för arbetslösa och om tre veckor får jag praktik. Antagligen som lärarassistent/fritidsassisent på en skola. Men jag är fortfarande på jakt efter ett riktigt jobb så jag kan flytta hemifrån.
    Men ja, vi får se vad praktiken ger, det finns ju chans att det leder till extrajobb.

    SvaraRadera
  6. Du tror att jag kan lägga in mobilbilder till en dator med min mobil, nejnej! Men nu är det bara två veckor kvar tills vi fyller år, så då får jag pengar!
    Det tycker jag låter bra, hundra gånger bättre än att göra ingenting alls! Det är bara att fortsätta söka alla de där skolorna du ville gå =) Till våren måste jag också göra det, och då är det säkert du som sitter där med något superintressant!

    SvaraRadera
  7. Haha, men jag vet inte vilka skolor jag vill gå längre! Jag vill gå en konstutbildning med mer fokus på typ photoshop och illustrator, och jag måste hitta en sån så jag har något att sikta in mig på. Jag borde gå på studievägledning.
    Och just det, vi fyller år! Jag har inte ens tänkt på att jag nog kommer få pengar. Jag har lite vant mig vid tanken på att inte ha pengar och att aldrig kunna köpa kläder igen.
    Åh, jag kommer kunna köpa kläder. Ytligt kanske, men det känns väldigt bra.

    SvaraRadera
  8. Gå på studievägledning, kan man göra det när man inte går i en skola? Det måste man väl kunna..?
    Haha, jag förstår dig. Jag har insett att jag har mer pengar än jag någonsin haft innan så nu vill jag bara ha och ha och ha. Och det sa jag inte för att strö salt i såren, utan för att visa att du behöver inte oroa dig, du kommer aldrig komma upp i min ytliga nivå ;D

    SvaraRadera

Skriv!