lördag 25 september 2010

Jag önskar...

...att jag inte var så negativ jämt.

Jag omger mig av människor som kan det jag kan, fast mycket bättre.
Om de inte skriver bättre än mig, så läser de mer än mig, eller kan mer än mig. Eller så diskuterar de bättre och klokare. Syr bättre och målar finare. För att inte tala om sjunger bättre, eller kan spela ett instrument.
Eller så lagar de mat hundra gånger bättre än mina medelmåttiga rätter.
För att inte tala om att alla är så mycket finare, snällare och modigare än jag är.
Och istället för att bli motiverad av det,
och glad över alla fina vänner jag har,
så slutar jag att utveckla mig själv och det lilla jag kan.

Och då blir jag ju faktiskt aldrig bättre.

Jag tror bara att jag måste bestämma mig för VAD jag vill bli bättre på.
För just nu, vill jag bli bättre på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!