torsdag 30 september 2010

Piff paff PUFF.

Idag var jag i Svenska kyrkan på 18+ träff.
Det heter tydligen så och inte au pair träff.
Där såg vi Maria Larssons eviga ögonblick.
Hon tog bilder, väldigt vackra bilder.
Och när hon, eller hennes vän fotografen tog bilder,
så sa de
Piff Paff Puff.
Jag vill också börja säga Piff Paff Puff,
men bara med Holgan.
Den andra kameran vill inte komma,
och jag tror att det dröjer ett tag till för det var krångel med att jag inte är registrerad här och allt vad det nu var. Det gör mig lite ledsen, för jag ville ha kameran, speciellt till onsdag.
Det är tur att jag kan dränka mina sorger i luncher med Lisa,
eller IKEA besök med Hammar, Felizia och Agnes.
Nu är det snart helg också, och barnen ska vara hos sin pappa.
Skönt, tycker lilla jag, för jag får så dåligt samvete när jag ska förklara för dem att jag måste vara ledig ibland.

(Från Maria Larssons Eviga Ögonblick.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!