onsdag 29 september 2010

Tredje veckan. Onsdag.

Idag var jag i skolan. Och kände mig lagom duktig.
Jag önskar att vi slapp gå runt om prata med varandra,
delvis för att det är jobbigt att ta för sig på ett språk man inte kan.
Men också för att folk rättar en som man vet säger fel, och de ger sig inte förrän man säger som de.
Och jag VET ju att de har fel, jag VILL inte säga som de.
Tur att det inte hänt när läraren hör.
Antingen har han börjat ge upp att jag ska prata med de andra ordentligt,
eller så har jag bättrat mig,
för han kommer inte fram till mig lika ofta.
Det bästa är att vi fick en läxa idag, som jag gjorde direkt.
Och Pernilla har rättat den, så jag får alla rätt.
Mohahahaahahaha.

Kameran har förövrigt inte kommit än, antagligen för att det är krångel med att bevisa att jag är jag.
För jag är registrerad hemma i Sverige.
Så nästa vecka flyttar jag antagligen hit "på riktigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!