onsdag 29 september 2010

Trädgårdsmästare.

Imorgon kommer trädgårdsmästaren hit och ska klippa häcken.
Du måste släppa in honom, berättade Pernilla för mig, han vet vad han ska göra bara du släpper in honom.
Fint, sa jag, det ordnar jag.
Han är söt, tyckte Pernilla.
Är du kär? undrade Estelle.
Nej, sa Pernilla, han är för ung för mig.
Sen ger hon mig en menande blick.
Han pratar bara franska? frågar jag i förebyggande syfte.
Det vet jag inte, det får du väl ta reda på, sa Pernilla.

Så nu ska vi se om Pernilla och jag har samma smak.
Tänk att det tror inte jag.

2 kommentarer:

  1. Haha, var han snygg då? XD

    SvaraRadera
  2. Nja. Han var inte ful, men jag tänkte kanske att han skulle se lite bättre ut. Jag tror nog att det stora problemet var att jag inte pratade med honom, hittade liksom inget bra tillfälle att klämma in frågan om han kunde engelska, så det fick vara.

    SvaraRadera

Skriv!