fredag 17 september 2010

Dag 5. Jag kanske borde flytta till Frankrike istället.

Jag var precis på bageriet i kvarteret.
Det fanns så många söta kakor jag ville sluka.
Men eftersom jag inte kan franska, och eftersom jag inte vågade,
så spar jag mina pengar till en annan gång.
Men två baguetter blev det.
Baguette à l'ancienne, deux.
Lite papper runt dem, och sen tog jag dem under armen och gick.
Jag missade säkert att det fanns påsar någonstans,
och kassörskan skakade antagligen på huvudet åt mig när jag gick.
Men jag gick, med huvudet högt och log åt alla jag mötte.
Mest för att ler man, ler folk tillbaka, och då känner man sig inte lika utanför.
Baguetterna ska vi ha ikväll, till ostfonduen.
Och sen ska antagligen Pernilla ta med mig ut och visa mig lite av staden.
Imorgon ska vi storhandla.
Och på eftermiddagen kommer Lisa hit.
Som tycker det ska bli roligt att lära känna mig.
Tänk att jag tycker detsamma.

3 kommentarer:

  1. Åh, vilket härligt, äventyrligt och lite franskt inlägg!
    Hoppas du känner avundsjukan vi här i Svea har!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Man gör vad man kan av det man har!

    Har förresten visat Dagny för Estelle som älskar hundar. Jag kan ha sagt innan att Dagny inte är så söt(barn brukar vilja ha håriga hundar). Hon blev ganska arg när hon såg Dagny, för hon var ju "jättesöt!" =)

    SvaraRadera

Skriv!