måndag 2 maj 2011

Jesus älskar alla barnen... Men mest Lydia Märta Fjällhed.

Jag hade tänkt att jag skulle mogna en himla massa under tiden jag jobbade som au pair, planen var att bli lite mer vuxen men samtidigt ha roligt. Jag tror inte att jag någonsin kommer att bli riktigt vuxen eller mogen. Idag satt jag och F och byggde med lego, när han tog över mitt skepp och började ändra på det och tycka till så blev jag irriterad - på riktigt! Han märkte ingenting, så väldigt omogen är jag inte. Men det där är ett bevis på att jag inte tycker om när folk lägger sig i det jag skapar, jag har ju en plan för bövelen varför måste andra alltid säga vad som är rätt och fel?! Missförstå mig rätt, jag vill gärna ha hjälp när jag skapar, men inte när jag inte bett om den, för då tror jag bara att det jag gör inte duger.

Och appropå det här med att inte duga så är jag och Lydia bra på att dra skämt för långt. Det hela började en solig dag på Öckerö då jag, Lydia och mina föräldrar sitter och äter. Min mamma har humor, och drar iväg ett alldeles för roligt skämt för att vara nyttigt: "I Jesus ögon är du perfekt, men i mina har du lite kvar att hämta" (mamma, jag säljer inte ut dig, jag tycker att skämtet är roligt!). Fortsättningsvis så vet vi alla att Lydia är lite mognare än mig, trots att hon egentligen är yngre, vilket mamma inte var sen att påpeka. Så nu vet vi det, Jesus älskar ALLA barnen, men MEST Lydia Märta Fjällhed.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar att det här inlägget kommer komma upp när man googlar mitt namn. Det gäller att marknadsföra sig väl. (:

    SvaraRadera
  2. Haha, precis! Hoppas det inte gör något att jag använde hela ditt namn, men det tappade liksom vitsen annars...

    SvaraRadera
  3. Det är helt lugnt. Kan bli en spännande anekdot i mina framtida intervjuer.

    SvaraRadera

Skriv!