onsdag 11 maj 2011

Imorgon ska jag klippa mig.

För de som känner mig väl vet de var det innebär. Panik. Inte för att det egentligen spelar någon roll hur man ser ut, och jag vet att hår växer snabbt igen. Jag bara tycker inte om att lägga så mycket makt i andras händer, att man inte kan garantera hur det kommer att bli innan - och jag blir alltid missnöjd. Utan undantag. Och sen måste man gå runt med det missnöjda tills man glömmer av att man ska vara missnöjd, det vet man aldrig hur länge det dröjer.

Tänk om frisören är ond och klipper så här fastän jag inte ber om det!

Eller att jag misslyckas med att förklara hur jag vill ha det och hon klipper mig så här


 Eller det värsta, tänk om jag får en impuls, gör något dumt och det slutar upp så här?


Nej, nu ska jag sluta tänka på det och sluta att bry mig så mycket. Det är bara hår! Sådeså.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle ändå tycka att det var lite småkul om du kom hem i den mittersta frisyren i sommar...

    SvaraRadera
  2. Måste nog öva mig på hans intensiva blick om jag ska klara av att bära den frisyren!

    SvaraRadera

Skriv!