måndag 9 maj 2011

Ledig måndag, precis som pappa!

Springer omkring på mitt rum och mimar med i musiken som min iPod skjuter ut rätt in i öronen medan jag försöker få någon ordning på mitt rum. Både barnen och Pernilla är lediga idag, vilket gör att jag också blir ledig och av någon anledning ville inte min lärare till skolan idag så jag slapp den biten med.
    Måste komma på saker att fylla min dag med och det känns inte jobbigt alls. Först ska det städas, sen ska jag hjälpa Lisa att handla och efter det tror jag att jag ska ta mod till mig och gå till fotobutiken och be dem framkalla mina Holga bilder. Eller så går jag hem och syr och målar, det är ju vilket som.

Nu ska jag låta Bono fortsätta sjunga om en fin dag i mina öron och påminnas om en annan väldigt fin dag än den han sjunger om medan jag försöker att få undan allt jag inte vet vad jag ska göra av här inne, kanske ska börja packa, bara 8 veckor kvar tills väskorna ska stå packade!


1 kommentar:

Skriv!