fredag 6 maj 2011

En långsam fredag.


Tog en långsam frukost i min ensamhet medan Fredrik tog en sovmorgon. När man är hemma med sjuka barn en hel dag gäller det att göra allt långsamt, annars kommer man ha slut på saker att göra efter en timme. Lilla Fredrik ska bara sova och titta på tv hela dagen, så för min del gäller det att dra ut på alla de där sakerna som att äta, diska eller kolla på alla de där tv-serie avsnitten jag har på min dator. 
   Fast jag är ganska nöjd, idag är första dagen på de här tre hel dagarna då jag inte behöver underhålla en 8-åring som ständigt vill ha nya saker att göra - med mig.

Nu ska jag fortsätta med att titta på Cougar Town på låg volym medan ena ögat bevakar Fredrik i soffan, tills vi måste lägga honom i hans säng så att städerskan kommer åt här nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!