söndag 10 april 2011

Söndagsmarknad.

Det är ju jobbigt när man tänkt ignorera det fina vädret och bara stanna inne i sin egen smuts en hel dag, och så är det någon som tvingar med en ut! Fast okej då, söndagsmarknad med Lisa låter faktiskt helfint och det var inte så fasligt jobbigt att avlägsna smutskänslan heller.

Jag har varit på marknaden några gånger innan, men jag kommer aldrig ihåg vad torget den ligger på heter. Man får ta metron till Louisa och gå till Palace de Justice och sedan ta en hiss(!) ner, gå några gator och komma till en marknad där de har allt du inte visste att du ville ha. Som datorskärmar från 95, dammsugarslangar och bröllopsfotografier i storlek 40x50cm på människor du inte känner. Det är inte så ofta man hittar något, och gör man det blir man oftast lurad. Eller så är det bara jag som köper en låda i "brons"(den är guldig till utseendet, försäljaren sa att den var i brons och vi vet ju alla att den är i någon helt annan metall) för 10€ utan att veta vad jag ska ha den till. Just nu agerar den rum åt mina alla 5 smycken. Fast en annan gång hittade jag en icke-fungerande armklocka för 1€ som jag använder nästan varje dag, fortfarande utan att ha bytt batteri.
























Jag lovar att i eftermiddag ska ni få veta vad torget heter och hur det ser ut!

7 kommentarer:

  1. Jag gillar din klocka, men jag blir alltid lika nervös av den.

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara berätta att jag var ute i T-shirt och rodde gummibåt och åt mandelkubb och drack saltvan idag. Så varmt var det.

    SvaraRadera
  3. Vad har vad du åt och drack att göra med lufttemperaturen?

    SvaraRadera
  4. Och varför dricker du saltvatten? Det vet ju alla att man inte ska!

    SvaraRadera
  5. Det är så man mäter temperaturen på öarna...

    SvaraRadera
  6. Olivia, veklingar kan inte dricka saltvan..

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Men Matte, inte bra med saltvatten jue...

    SvaraRadera

Skriv!