torsdag 28 april 2011

En sista halv timme innan jag är på väg.

Nu är det snart att åka hemifrån för att åka hem. Det är konstigt det där, när två olika ställen på jorden är ens hem. Fast samtidigt är det så logiskt det bara kan bli. Home is where your heart is, hemma i Sverige på Öckerö kommer vara mitt hem så länge min familj, mina vänner och min säng bor här. Men Bryssel är var jag bor just nu, det är där jag jobbar, det är där jag har min vardag. Det är där jag har nya människor som bor långt borta här hemma i Sverige. Det ska bli kul att åka tillbaka, det är 10 veckor av härlig vår och sommar, härliga stunder med vänner och tid med familjen där som jag aldrig kommer att få uppleva igen när de här 10 veckorna är över. Man skulle kunna säga att jag får det bästa av två världar, att jag både äter och sparar kakan. Man skulle kunna säga att jag har det så bra att det blir jobbigt. Men jag klagar inte, ibland kan det bara låta så.

Och kära vänner, från båda mina hem, det är ni som gör allt det där. Gör att jag kan vara så glad, att jag kan åka iväg i tre månader till och känna att jag har stöd hemifrån och folk som drar mig tillbaka till Bryssel. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!