fredag 29 april 2011

Svammel och svabbel.

Det finns så mycket tid här. Så många tankar som hinner tänkas som jag inte vill tänka, som jag inte tjänar på att tänka. Och hur mycket hobbies och sysslor jag än kommer på att ge mig själv så lever min hjärna sitt egna liv. Det är därför jag inte är någon plugghäst, jag låter mina tankar vandra iväg. Böcker fungerar, för då vandrar hjärnan iväg i rätt riktning. Det gör den aldrig annars. Då följer den sina egna vägar och skapar sina egna tankar som jag inte alls har tillåtit att de ska komma in i mitt huvud! Nej, jag är inte sinnessjuk. Jag bara påpekar vad så många människor lider av, att man inte kan sluta tänka på det man inte vill tänka på. Ungefär som om man har en spindelfobi, börjar du tänka att det kanske är en spindel på dig så går det inte att sluta tänka på det. Eller om du längtar efter någonting oerhört mycket, påminns du om det så slutar du inte längta på ett tag. Har du fått en idé som du vill genomföra, då lever idéen i huvudet tills man får utlopp för den.
   Vissa tankar är bra att de fastnar, och vissa är inte det. Har man tiden på sin sida så har man tid att uppleva båda. Jag tycker att man borde ha tid att komma på ett system emot det, men än så länge så står jag ovetandes om ett sådant system.

Min kamera har bestämt sig för att bråka med mig, hur man än gör
blir bilderna så här bra. Fint va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!