onsdag 15 september 2010

Dag 3.

Idag är det onsdag, och idag blev jag inskriven på en skola. Måndag och onsdag 9-12 kommer jag är läsa franska fram tills januari då jag är klar med kurs ett. Sen får vi se.
Och imorgon är det Au Pair träff i Svenska Kyrkan. Det är då jag ska skaffa vänner. Hjälp.

Jag har insett att när man är tyst en hel dag och sen pratar med barn, så har man en del att säga på kvällen. Fast allt är av oviktigt värde. Man bara pratar.
Jag i alla fall. Fast vem är förvånad över det?

Nästa vecka blir det IKEA. Superb. Vi ska köpa sylt och köttbullar. Jag ska nog köpa något till mitt rum, om jag får med mig barnen in på sjäva IKEA. Annars får jag väl ta metron dit. Eller buss. Jag måste lära mig hur bussarna och metron går här. Jag som inte ens kan den i Göteborg.



Ni som vill hälsa på mig kan ju börja plugga redan nu. Jag bor vid Pétillon.

(Ursäkta att bilden tar över hela bloggen. Jag och teknik...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!