Att vara superlycklig och lite kär i sina nya skor är ingenting jag uppmuntrar folk till. Jag brukar vara en av dem som tycker att konsumtion är fel, men jag är också en av de människorna som är uppenbar med sin dubbelmoral, för jag älskar att komma hem med något nyinköpt som man känner blev helt rätt.
Varpå jag är väldigt nöjd efter min dag igår när jag kom hem med hela tre saker som jag bara älskar. Reashopping är alltid en märs, och något jag inte gärna genomlider. Men väl hemma igen så känns det väldigt bra. Och jag struntar i att jag blir 1.84 i mina nya skor. Jag kan ta det.
Visar inlägg med etikett Olivia är glad.. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Olivia är glad.. Visa alla inlägg
söndag 23 januari 2011
söndag 17 oktober 2010
En lååång helg.
Det har hänt så mycket den här helgen. Alldeles för mycket för att jag ska orka skriva om allt fastän jag gärna vill. Ännu mer vill jag ha kort på mycket mer, men det hanns inte med.
Jag och barnen hade picknick i torsdags, och trots att min dag var dålig och att barnen bara bråkade med mig så fångades inte det på bild, därför glömmer vi det! Picknicken fick bli i lekrummet, och efter att jag fått dem att sola i "solen" i två minuter så började vi bygga med sånna där roliga bokstäver i sånt där mjukt material. Fredrik vill inte bygga, så han fick förstöra sen!
I fredags var jag och Lisa på Colryuts, och det går inte riktigt att förklara. Det är som netonnet, fast med mat. Och minus internet sidan. Så med andra ord är det som ett välorganiserat(!) lager med oändligt med mat, och även leksaker, hudvårdsprodukter, smink och allt du kan tänka dig. Jag köpte ett 1000 bitars pussel med disneymotiv och en pusselmatta för under 25€, jag är mycket nöjd! Senare på kvällen tog jag mig hem till Lisa för en övernattning, men sovandes uteblev nästan, istället satt vi uppe riktigt länge och pratade au pair skräckhistorier med kvinnan hon jobbar för.
På lördagen mötte jag och Lisa upp Stina, Felizia, Agnes och Hammar på ett café inne i stan, och därifrån impuls åkte vi till IKEA. På IKEA har de börjat med julskyltningen och jag vill ha jul! JUL JUL JUL! Nu. Men jag fick köpa pärlor istället, och presentpapper att ha till mina garderober. Som jag skulle fixa när jag kom hem, vilket jag givetvis inte gjorde eftersom jag hamnade på Pernillas middag med hennes extremt rika och intellektuella vänner. Jag gjorde nog ett väldigt fint intryck.
Idag har jag också hållt igång, först försov jag mig så att jag och Lisa kom iväg alldeles försent till en marknad där jag köpte en ickefungerande men ack så snygg klocka för 1€ och nagellack fick jag köpt också. Sen åkte vi direkt till Luciaövningen och efter det var det hem som gällde. Pernillas föräldrar kom ju ikväll och dem ville jag träffa. Och inte bara för att de hade med sig två burkar salta pingviner till mig.
Men nu, nu borde jag sova för längesen. Och nu orkar ingen läsa vad jag skrivit längre, så nu slutar jag med en bild. God natt!
Jag och barnen hade picknick i torsdags, och trots att min dag var dålig och att barnen bara bråkade med mig så fångades inte det på bild, därför glömmer vi det! Picknicken fick bli i lekrummet, och efter att jag fått dem att sola i "solen" i två minuter så började vi bygga med sånna där roliga bokstäver i sånt där mjukt material. Fredrik vill inte bygga, så han fick förstöra sen!
I fredags var jag och Lisa på Colryuts, och det går inte riktigt att förklara. Det är som netonnet, fast med mat. Och minus internet sidan. Så med andra ord är det som ett välorganiserat(!) lager med oändligt med mat, och även leksaker, hudvårdsprodukter, smink och allt du kan tänka dig. Jag köpte ett 1000 bitars pussel med disneymotiv och en pusselmatta för under 25€, jag är mycket nöjd! Senare på kvällen tog jag mig hem till Lisa för en övernattning, men sovandes uteblev nästan, istället satt vi uppe riktigt länge och pratade au pair skräckhistorier med kvinnan hon jobbar för.
På lördagen mötte jag och Lisa upp Stina, Felizia, Agnes och Hammar på ett café inne i stan, och därifrån impuls åkte vi till IKEA. På IKEA har de börjat med julskyltningen och jag vill ha jul! JUL JUL JUL! Nu. Men jag fick köpa pärlor istället, och presentpapper att ha till mina garderober. Som jag skulle fixa när jag kom hem, vilket jag givetvis inte gjorde eftersom jag hamnade på Pernillas middag med hennes extremt rika och intellektuella vänner. Jag gjorde nog ett väldigt fint intryck.
Idag har jag också hållt igång, först försov jag mig så att jag och Lisa kom iväg alldeles försent till en marknad där jag köpte en ickefungerande men ack så snygg klocka för 1€ och nagellack fick jag köpt också. Sen åkte vi direkt till Luciaövningen och efter det var det hem som gällde. Pernillas föräldrar kom ju ikväll och dem ville jag träffa. Och inte bara för att de hade med sig två burkar salta pingviner till mig.
Men nu, nu borde jag sova för längesen. Och nu orkar ingen läsa vad jag skrivit längre, så nu slutar jag med en bild. God natt!
| (Sånna där roliga bokstäver i sånt där mjukt material.) |
söndag 10 oktober 2010
Vad glad jag är!
Jag har haft en supermysig helg.
Fredagen kanske hade kunnat vara bättre, med mindre ont i ryggen och illamående.
Men lördagen och idag har varit finfin.
Igår åkte jag och Agnes ut till Stina, för att frossa i chips och choklad och filmer.
Sen sov vi några timmar, och fortsatte att frossa. Tog oss till en restaurang och sedan filmvisning på ett café precis bredvid mig. Och där ingick snacks i priset, så vi frossade lite till. Bara för att sådär.
Det tycker jag är fint, frossa gör man bäst i sällskap!
Fredagen kanske hade kunnat vara bättre, med mindre ont i ryggen och illamående.
Men lördagen och idag har varit finfin.
Igår åkte jag och Agnes ut till Stina, för att frossa i chips och choklad och filmer.
Sen sov vi några timmar, och fortsatte att frossa. Tog oss till en restaurang och sedan filmvisning på ett café precis bredvid mig. Och där ingick snacks i priset, så vi frossade lite till. Bara för att sådär.
Det tycker jag är fint, frossa gör man bäst i sällskap!
onsdag 6 oktober 2010
Nu är det äntligen över...
Nu är dagen till ända och jag skulle kunna stupa i säng och somna på stört,
om det inte vore för att alla mina kameraprylar ligger där.
För den kom ju idag, min kära lilla kamera.
Och den är så fin att jag önskar att jag kunde ta en bild på kameran och visa er,
men se det går ju inte.
Istället får jag visa andra bilder jag tog med den!
Jag har haft en väldigt bra dag, men nu är jag glad att den är över.
Imorgon blir det tårtbakning och vikning av tvätt.
Och jag tror bestämt,
att jag ska försöka bli en lite roligare människa.
Vi får se hur det går med det...
om det inte vore för att alla mina kameraprylar ligger där.
För den kom ju idag, min kära lilla kamera.
Och den är så fin att jag önskar att jag kunde ta en bild på kameran och visa er,
men se det går ju inte.
Istället får jag visa andra bilder jag tog med den!
| Lilla Fredrik, 6 år. |
| Fredrik och Pernilla. |
| Estelle, snaaart 8 år. |
Imorgon blir det tårtbakning och vikning av tvätt.
Och jag tror bestämt,
att jag ska försöka bli en lite roligare människa.
Vi får se hur det går med det...
måndag 4 oktober 2010
Att fylla år.
Jag har alltid gjort en stor grej av att fylla år. Jag har alltid räknat dagarna, och timmarna och legat vaken och bara väntat på att familjen ska börja sjunga och öppna dörren.
Precis där, är det bästa med att fylla år. Precis när dörren sakta öppnas, sången blir starkade och de levande ljusen lyser upp rummet. Precis där är känslan på max och längtan efter denna dagen som störst.
Jag älskar den känslan, och den längtan. Det är det bästa med att fylla år, förväntningarna.
Åh, jag älskar att fylla år.
Det kanske är en egoistisk egenskap att älska den dagen då alla helst ska fokusera på en själv, och ge en saker. Men det är ju inte det som är poängen. Poängen är att det är en dag då något alldeles särskilt händer. Och det är minst lika roligt när andra fyller år, det är bara inte samma sak. För det är inte samma längtan.
Jag älskar att hitta den perfekta presenten till någon(och givetvis hatar jag när man inte kan komma på något bra, och tillslut får köpa något helt meningslöst). Jag älskar att uppvakta någon annan i samband med dennes födelsedag och jag älskar att se denne(ibland smått motvillige) personen lysa upp och uppskatta sin födelsedag.
Jag tror nog att jag kan konstatera att min längtan efter födelsedagar inte kommer att bli mindre med åren.
För detta året fyller jag 19, och det är en helt meningslös ålder där ingenting händer. Jag vet att jag inte kommer att bli firad som jag skulle bli hemma, och jag vet att jag kommer att sakna att vara hemma något enormt. Men jag fyller år om två dagar, och jag kan ärligt talat inte bärga mig.
Det är min födelsedag som får mig att älska att sparka i löven, det är min födelsedag som får mig att älska mörka höstkvällar med tända ljus, det är min födelsedag som får mig att tycka att det är spännande att börja skolan eller återgå till vanorna igen. Det är min födelsedag som får mig att tycka att oktober lugnt är en av de bästa månaderna. Oktober och mina andra favoritmånader; Maj, Juni, Juli, Augusti och December. November är okej. Men Januari, Februari, Mars och åtminstone halva April tycker jag att vi kan strunta i helt, men det hör till en helt annan fråga.
Jag älskar att fylla år.
Nästan alla år har jag gjort det.
Och jag tror att jag börjar växa ifrån besvikelsen som infinner sig på kvällen, när man inser att det är över.
Jag tror att jag börjar bli vuxnare än jag varit tidigare.
Tack och lov för det!
Precis där, är det bästa med att fylla år. Precis när dörren sakta öppnas, sången blir starkade och de levande ljusen lyser upp rummet. Precis där är känslan på max och längtan efter denna dagen som störst.
Jag älskar den känslan, och den längtan. Det är det bästa med att fylla år, förväntningarna.
Åh, jag älskar att fylla år.
Det kanske är en egoistisk egenskap att älska den dagen då alla helst ska fokusera på en själv, och ge en saker. Men det är ju inte det som är poängen. Poängen är att det är en dag då något alldeles särskilt händer. Och det är minst lika roligt när andra fyller år, det är bara inte samma sak. För det är inte samma längtan.
Jag älskar att hitta den perfekta presenten till någon(och givetvis hatar jag när man inte kan komma på något bra, och tillslut får köpa något helt meningslöst). Jag älskar att uppvakta någon annan i samband med dennes födelsedag och jag älskar att se denne(ibland smått motvillige) personen lysa upp och uppskatta sin födelsedag.
Jag tror nog att jag kan konstatera att min längtan efter födelsedagar inte kommer att bli mindre med åren.
För detta året fyller jag 19, och det är en helt meningslös ålder där ingenting händer. Jag vet att jag inte kommer att bli firad som jag skulle bli hemma, och jag vet att jag kommer att sakna att vara hemma något enormt. Men jag fyller år om två dagar, och jag kan ärligt talat inte bärga mig.
Det är min födelsedag som får mig att älska att sparka i löven, det är min födelsedag som får mig att älska mörka höstkvällar med tända ljus, det är min födelsedag som får mig att tycka att det är spännande att börja skolan eller återgå till vanorna igen. Det är min födelsedag som får mig att tycka att oktober lugnt är en av de bästa månaderna. Oktober och mina andra favoritmånader; Maj, Juni, Juli, Augusti och December. November är okej. Men Januari, Februari, Mars och åtminstone halva April tycker jag att vi kan strunta i helt, men det hör till en helt annan fråga.
Jag älskar att fylla år.
Nästan alla år har jag gjort det.
Och jag tror att jag börjar växa ifrån besvikelsen som infinner sig på kvällen, när man inser att det är över.
Jag tror att jag börjar bli vuxnare än jag varit tidigare.
Tack och lov för det!
söndag 19 september 2010
Dag 6. Lisa+Jag=prat.
Idag har jag storhandlat.
Och då menar jag storhandlat.
Först var vi i en stor lagerlokal som säljer mat, och köpte bland annat sex stycken flingpaket.
Man köper storpack där kan jag konstatera.
Jag köpte nagellacksborttagning.
Och killen i kassan skulle så käckt kasta lite med pengarna för att vara cool, men han missade att fånga pengen. Charmigt.
Sen åkte jag och Pernilla hem för att äta, så vi kunde ge oss ut till nästa affär och handla resten där.
Jag trivs.
Vi köpte nutella.
Igår kväll däremot så tog Pernilla med mig ut på stan, kvällstid. Mysigt.
Och vi var på ett torg, med några av världens vackraste byggnader.
Jag kanske inte är så mycket för beligisk choklad,
men affärerna är mysiga.
Och den varma chokladen är super!
Och sist, ikväll. Första lördagskvällen.
Då kom Lisa över, och vi pratade nog konstant från fem till två.
Och så åt vi.
Och fikade.
Och gick.
Och ja, jag har bra lokalsinne.
Väldigt praktiskt.
Nu är jag så uppvevad att jag inte kommer kunna somna,
antagligen kommer jag istället oroa mig över skolan på måndag.
Två alternativ;
antingen går det super, precis som allt annat har gjort här.
Eller så går det skit, bara för att allt inte kan vara bra.
Jag hoppas på det första, självklart.
Och förresten, jag kommer att se Harry Potter 7, del 1 före er.
Bara så ni vet!
Och då menar jag storhandlat.
Först var vi i en stor lagerlokal som säljer mat, och köpte bland annat sex stycken flingpaket.
Man köper storpack där kan jag konstatera.
Jag köpte nagellacksborttagning.
Och killen i kassan skulle så käckt kasta lite med pengarna för att vara cool, men han missade att fånga pengen. Charmigt.
Sen åkte jag och Pernilla hem för att äta, så vi kunde ge oss ut till nästa affär och handla resten där.
Jag trivs.
Vi köpte nutella.
Igår kväll däremot så tog Pernilla med mig ut på stan, kvällstid. Mysigt.
Och vi var på ett torg, med några av världens vackraste byggnader.
Jag kanske inte är så mycket för beligisk choklad,
men affärerna är mysiga.
Och den varma chokladen är super!
Och sist, ikväll. Första lördagskvällen.
Då kom Lisa över, och vi pratade nog konstant från fem till två.
Och så åt vi.
Och fikade.
Och gick.
Och ja, jag har bra lokalsinne.
Väldigt praktiskt.
Nu är jag så uppvevad att jag inte kommer kunna somna,
antagligen kommer jag istället oroa mig över skolan på måndag.
Två alternativ;
antingen går det super, precis som allt annat har gjort här.
Eller så går det skit, bara för att allt inte kan vara bra.
Jag hoppas på det första, självklart.
Och förresten, jag kommer att se Harry Potter 7, del 1 före er.
Bara så ni vet!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)