fredag 1 juli 2011








Det regnade en del i tisdagskväll. Vi var några stycken som satt ute och lyssnade på när åskan mullrade och när blixtarna for över himlen. Först var det inget regn, utan bara ett helt otroligt ljus och vi var övertygade om att vi hamnat i någon slags actionfilm och om det inte var dementorerna som kom så var det utomjordingar eller något annat som utmanade den mänskliga världen. Det som kom var regnet. Ett regn som tog sig igenom allt, regnjackor, paraplyer, trosor. Vi satt och gömde oss under paraplyer ett tag, och njöt av att sitta mitt i det men ändå skyddat. Fast sen var det inte så skyddat längre och jag och Catrin gjorde det bästa vi kunde av situationen. Vi skippade paraplyerna och flög runt i vattenpölar. 
Aldrig i hela mitt liv har jag varit så blöt, men jag var himla lycklig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!