söndag 17 oktober 2010

En lååång helg.

Det har hänt så mycket den här helgen. Alldeles för mycket för att jag ska orka skriva om allt fastän jag gärna vill. Ännu mer vill jag ha kort på mycket mer, men det hanns inte med.
Jag och barnen hade picknick i torsdags, och trots att min dag var dålig och att barnen bara bråkade med mig så fångades inte det på bild, därför glömmer vi det! Picknicken fick bli i lekrummet, och efter att jag fått dem att sola i "solen" i två minuter så började vi bygga med sånna där roliga bokstäver i sånt där mjukt material. Fredrik vill inte bygga, så han fick förstöra sen!

I fredags var jag och Lisa på Colryuts, och det går inte riktigt att förklara. Det är som netonnet, fast med mat. Och minus internet sidan. Så med andra ord är det som ett välorganiserat(!) lager med oändligt med mat, och även leksaker, hudvårdsprodukter, smink och allt du kan tänka dig. Jag köpte ett 1000 bitars pussel med disneymotiv och en pusselmatta för under 25€, jag är mycket nöjd! Senare på kvällen tog jag mig hem till Lisa för en övernattning, men sovandes uteblev nästan, istället satt vi uppe riktigt länge och pratade au pair skräckhistorier med kvinnan hon jobbar för.

På lördagen mötte jag och Lisa upp Stina, Felizia, Agnes och Hammar på ett café inne i stan, och därifrån impuls åkte vi till IKEA. På IKEA har de börjat med julskyltningen och jag vill ha jul! JUL JUL JUL! Nu. Men jag fick köpa pärlor istället, och presentpapper att ha till mina garderober. Som jag skulle fixa när jag kom hem, vilket jag givetvis inte gjorde eftersom jag hamnade på Pernillas middag med hennes extremt rika och intellektuella vänner. Jag gjorde nog ett väldigt fint intryck.

Idag har jag också hållt igång, först försov jag mig så att jag och Lisa kom iväg alldeles försent till en marknad där jag köpte en ickefungerande men ack så snygg klocka för 1€ och nagellack fick jag köpt också. Sen åkte vi direkt till Luciaövningen och efter det var det hem som gällde. Pernillas föräldrar kom ju ikväll och dem ville jag träffa. Och inte bara för att de hade med sig två burkar salta pingviner till mig.

Men nu, nu borde jag sova för längesen. Och nu orkar ingen läsa vad jag skrivit längre, så nu slutar jag med en bild. God natt!

(Sånna där roliga bokstäver i sånt där mjukt material.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!