fredag 22 oktober 2010

Jag har det så löjligt bra.

Ja, löjligt är rätt ord. Det är extremt fånigt egentligen. Så jag borde vara lycklig då, för här finns ingenting att klaga på. Och jag är lycklig. Lycklig så det sprudlar över, lycklig så att jag kan skratta i flera minuter åt ingenting. Lycklig så att jag kan sova superlite en natt och fortfarande vara vettig. Lycklig så att jag kan ha disco med Estelle på hennes rum trots att jag dansar superfult. Lycklig så att jag kan ta en dag på stan med Pernillas föräldrar för att de vill visa mig staden.
Ja, jag är lycklig.
Och det känns så himla skönt att kunna säga det.
Det känns också väldigt läskigt, för jag väntar bara på slaget i magen.
På att olyckan ska komma tillbaka.
Därför har jag bestämt mig för att strunta i det, den dagen den sorgen.
Jag struntar i mycket numera, som att passa tider som inte är jobbtider.
Oerhört bra på att komma sent är jag,
oerhört bra på att slösa pengar är jag,
oerhört bra på att inte planera min tid in i minsta detalj.
Det är väl tur att jag är bra på något,
fast det där är ju lite missvisande. För jag är tydligen bra på en massa annat också.
Om man ska tro på vad folk säger till mig, och även om jag hade svårt att lita på människor som gav mig komplimanger förut så måste jag försöka ta åt mig och tro på dem. För folk tar tydligen illa upp om man tror att de ljuger. (Det är ju inte er det är fel på, det är ju jag som inte duger. Ni är ju snälla nog att säga snälla saker fastän jag inte förtjänar dem!) Nej, om folk inte ljuger om det de säger till mig så är jag bra på att ta hand om barnen, jag är bra på att vara lugn med dem, bra på att leka med dem, jag har tålamod med dig. Jag är bra på att laga mat, speciellt det där att lyckas med något fastän jag inte testat att göra just det innan. Jag är bra på att hitta och att komma ihåg adresser, namn och siffror.

Så, med andra ord är jag bra på mer än att prata högt, låta bli att bädda sängen och stöka ner men ändå städa efter andra.
Det, det gör mig också lycklig.

Fast det som gör mig mest lycklig, det är att jag har hittat folk här som tycker om mig.
Utan att jag behöver anstränga mig,
tänk, jag kan hitta vänner också.

Fy farao vad jag är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!