onsdag 27 oktober 2010

Spökburgare

Idag åt vi spökburgare gjord på spökfilé.
Fredrik grät lite innan, men han åt nog mest av alla.























Spökburgaremenyn innehöll:
Spökbiffar gjorde på spökfilé
Koagulerat fladdermusblod
Creme fraiche spetsad med människoblod
Potatismos med spökblod
och till det drack vi helt enkelt spökblod.

Fantasin är underbar.
Men i ärlighetens namn, även om barnen, speciellt Estelle, ifrågasätter och egentligen vet vad det är så köper de det.
Imorgon ska vi äta Häxornas grönsaksspya och stekt trollsnor.
Jag tycker om Halloween just nu,
förutom den detaljen att det verkar som att det enda året då jag planerat att göra en pumpa så finns det inga.

3 kommentarer:

  1. Nu blir jag väldigt imponerad. De däringa fiskbiffarna har fått en helt ny upp-hottad skepnad, minsann.
    Gött jobbat :-)

    SvaraRadera
  2. Ja just ja, Camilla visade ju det här. Jag är också väldigt imponerad nu, och blev vrålhungrig mitt i natten. Det här är ju så gott!

    SvaraRadera
  3. Det är supergott med fiskbullar, jag är så glad att Camilla gav mig receptet! Det kommer att bli mer av dem, det kan jag lova!

    SvaraRadera

Skriv!