måndag 18 oktober 2010

Julpyssel.

Okej, jag vet att det är alldeles för tidigt för julpyssel. Men jag vill julpyssla nu! Jag vill sitta vid det stora bordet och julpyssla med barnen i mängder, så att huset blir juligare än någonsin. Och sanningen är ju faktiskt att det är lika bra att börja planera redan nu. Tänk allt som måste sparas på(toalettrullar, äggkartonger) och tänk på allt som måste inhandlas. Jag måste till på köpet räkna ut var och vad det heter!
Jag har redan lite idéer på vad som ska göras, men jag vill väldigt gärna ha mer tips på vad man kan göra. Gärna med så enkla medel som möjligt!

Och ja, vi ska halloween pyssla också. Inte för att jag firar halloween, men för att det är mysigt att pyssla!

2 kommentarer:

  1. Göra hemmagjord glögg! och julgransprydnader (i lera, eller gips eller sådant där tapetklister)! och apelsiner! och julkort! och julrim till paket! dekorera ljus (göra egna 1-24 ljus tex)! plocka mossa till adventsstaken! pepparkakor! lussebullar! julmust! sticka vantar och mössor! gå på julmarknader! ta barnen till ett juligt tivoli (finns det något i närheten?)!

    PUSS PUSS PUSS PUSS

    ps. jag, öm.. följde inte ditt råd och ja, kanske kanske går det bra ändå. köpte en biljett till göteborg. berättar mer på chatten!! ds.

    SvaraRadera
  2. Oj, det var mycket tips! Men eftersom det är barn jag ska pyssla med så får nog glöggen och julmusten vänta några år ;)

    Oj, nu blir jag nyfiken! Var inloggad då!

    SvaraRadera

Skriv!