onsdag 20 oktober 2010

Vem är jag och var är Olivia?

Det är oktober månad. Närmare bestämt den 20:onde, och även om det närmar sig slutet av oktober så är det närmare mitten än själva slutet. Och det är hela 30 dagar av november innan det faktiskt blir december.
För att räkna på är det ungefär 40 dagar kvar tills det är okej att börja lyssna på julmusik, börja julpynta och börja få julkänslan.
Ändå sitter jag här och gör en julspellista på spotify.
Och ändå planerar jag julpyssel.
Och i ärlighetens namn så ska det erkännas att presentpappret som åker upp på mina barderobdörrar i mitt rum är lite väl polkarandigt för att inte räknas som jul.

Jag, som alltid varit en stark motståndare med att inviga julen för tidigt.
Men vad är egentligen för tidigt? Julen är ju bara en månad av tolv, och dagen efter annandagjul vill man ju ta ner pyntet. Så borde vi inte börja extra tidigt så att vi slipper slösa så mycket tid och pengar på en helg som bara varar några dagar? Varför kan vi inte få utnyttja det redan nu, och bygga upp förväntningarna så att just denna julen blir den bästa. Tills nästa kommer! Jag ska bli en julpysslare på elitnivå. Och jag ska öppna min presentinslagaraffär som bara har öppet vid jul! Åh, jag älskar jul.

Vem är jag? Hur blev jag denna julgalnatjejen?

Och mamma, tro inte att du slipper en julgran bara för att jag inte är hemma när den ska köpas. Köp den så klär jag den när jag kommer hem den 22:e. Jag SKA ha en julgran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!