söndag 3 oktober 2010

Jag tycker om min nya pall.

Jag börjar se hur jag ska kunna göra rummet till mitt nu. Det börjar fyllas, kanske allt för snabbt, med saker som jag uppskattar och tycker om. Kanske framförallt för att det finns två olika skålar med godis på mitt rum. Men också för att sakerna som står i bokhyllorna har kommit dit sen jag kom hit.
Kanske också för att det alltid är lite stökigt, speciellt på skrivbordet. Det är så jag bor.

Jag önskar bara att jag kunde slänga ut skrivbordet.
Det är inte alls snyggt. Det kommer aldrig att bli snyggt. Och det är alldeles för stort för att någonsin vara praktiskt hur mycket jag än kan använda det till samtidigt.
Det är också alldeles för stort för att jag ska kunna ersätta det, som jag kommer kunna göra med stolen när jag hittar en stol jag tycker bättre om.
Jag har funderat på att täcka det med ett tygstycke, men jag kommer inte att kunna täcka det helt, så jag vet inte om det gör mer nytta än skada.
Det kommer att sluta med att jag köper på mig alldeles för mycket saker som jag vill ha hem, och inte kommer kunna få hem utan att betala en massvis med pengar.
Eller så köper jag en bil och fraktar hem allt i.
Fyller den med alla mina saker, och kanske Lisa med hennes saker och lämnar dem i Lund innan jag åker hem. Jag måste bara spara lite pengar, ta reda på var man köper begagnade bilar här, köpa en och registrera om den när jag väl lyckats betala för all bensin hem.

Nej, jag får nog släppa den idén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!