tisdag 5 oktober 2010

Det klassiska jag-är-utomlands-och-ska-shoppa-syndromet.

Idag åkte jag till Woluwe Shopping, det är lite som att åka till Frölunda Torg tror jag. Allt under ett och samma tak, en stor parkering och metron stannar precis vid dörrarna till centret. 
Lite enklare och lite bekvämare än att jäkta runt på alla de gatorna inne i stan där de riktigt fashionabla affärerna ligger. Lite skönare när man går runt i vinterkängor för att ens converse är blöta och det är extremt ovanligt varmt ute enligt mig.
När jag kommer fram till Woluwe Shopping är det första jag vill ha ett par hörlurar, och jag hittar en passande butik. Går in, går ett varv, letar inte noga så jag hittar inga och går.
Går förbi ett antal affärer som ser ut att ha fina kläder, vågar mig inte in, går till HM, handlar kläder för 40€, motsvarande ca 400 svenska riksdaler. Inser att min shoppning runda ganska snart är över, går tillbaka till teknikaffären, hittar direkt vad jag ska ha och köper det. Efter det vågar jag gå in i vilken affär som helst, givetvis eftersom jag började med att gå till trygga, tråkiga HM och köpa upp min lön.
Varför blir det alltid så? 
Jag har en massa möjligheter att utnyttja affärer jag aldrig sett innan, men jag går till HM.
Och så har jag hundra dåliga ursäkter till varför.

Men imorgon ska jag gå till New Look(om jag hinner), och det finns iallafall inte i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!