måndag 25 oktober 2010

Brödbak.

Idag har jag bakat bröd. Världens enklaste. Jag har egentligen inte bakat alls.
Jag har köpt en mjölblanding och tillsätt vatten.
Och jag gjorde till och med fel, för jag hade knappast 45gradigt varmt vatten.
Tur att det blev gott ändå!





















Jag börjar förövrigt sakna att köra bil så mycket att jag inatt drömde att jag körde fårrrden.
Och när jag vaknade var jag ledsen för att det inte var sant.
Jag kommer att köra bil i jul, bara så att ni vet.

6 kommentarer:

  1. Du är duktig. Har försökt dra igång surdegsbak i flera veckor nu, men det kommer alltid annan skit i vägen. Saker som är riktigt oviktiga, tex skolan. Vem behöver kunna ekvationer när man kan göra underbart bröd?

    SvaraRadera
  2. Precis. Kusligt huslig, det är vad jag ska bli. De enda mattetalen jag löser är de som Estelle och Fredrik behöver hjälp med, och de gåtor som morfar Leif drog. Allt jag lärde mig på gymnasiet är glömt...

    SvaraRadera
  3. Jag drömde förresten om fårrrden häromdagen med! (inte helt otroligt men ändå...) vi skulle på nån typ av roadtrip men ett däck gick sönder så jag var tvungen att byta det och sen gick ett till sönder... Jag tror fårrden är ond.

    SvaraRadera
  4. Höhö. Fårrrden tycker iallafall om att gå sönder så att jag får betala en massa pengar. Så det kanske är bättre om du, Rebecca och Lydia kommer och hämtar mig med 740n den 22....

    SvaraRadera
  5. Fina gamla Nassen/Bettan! Henne tar vi med och hämtar dig med. Jag kommer inte ha körkort på flera år, men Rebecca lär ju vilja köra ändå :)

    (Nassen kallar David Carlsson från värnamo henne, och gamla Bettan kommer från Robin Hood.)

    SvaraRadera
  6. JAG ska köra, hem iaf!

    (Jaq räknade ut att det kom från Robin Hood, du är inte direkt ensam om att använda det namnet vet du....)

    SvaraRadera

Skriv!