fredag 8 oktober 2010

Min vecka.

Jag satte igång med min dag, bara för att inse att jag praktiskttaget inte hade något att göra.
Tråkigt, för det innebär att jag borde göra de där sakerna som är väldigt tråkiga att göra,
som att plugga franska.
Eller varför inte ta en promenad i det faktiskt oerhört vackra väder som är här i Bryssel idag?
Det är ändå två timmar kvar tills jag måste börja röra på mig för att åka och hämta barnen, innan det måste jag bara hinna köpa hamburgerbröd, och affären ligger två minuter bort(nästan på exakten) så det tar ju max tio min att få gjort det.

Nej, istället tänkte jag lata mig ytterligare och för att sysselsätta mig beskriva en vanlig vecka för mig här i Bryssel. Det är många som undrar, och jag har säkert redan förklarat för alla som undrar, men ifall det sitter någon bortglömd där någonstans som inte har orkat fråga, här kommer det!

Mitt veckoschema!

Måndag - Då är det meningen att jag ska gå i skola mellan 9-12, och det gör jag oftast. Sen kommer jag hem och ska förbereda middagen, tvätta och hänga upp tvätt, städa undan och röja och fixa lunch till mig själv tills jag måste sätta mig på bussen och åka och hämta Fredrik på skolan vid fyra tiden. Sen kommer vi hem, och gör läxor tills Pernilla kommer hem med Estelle och vi äter middagen jag har gjort. Resten av kvällen är ledigtid, om Pernilla inte behöver hjälp med barnpassning.

Tisdag - Åha, ledig från skolan! Så jag borde plugga franska, och göra alla de där andra vardagssysslorna jag beskrev under måndagen(tvätten och maten och det där). Sen hämtar jag barnen vid bussen kvart i fyra och föregående dag upprepar sig.

Onsdag - Skola igen, och när jag kommer hem är det bara en timme kvar tills jag hämtar Estelle vid bussen och vi äter lunch tillsammans. Någon timme efter det kommer Pernilla hem med Fredrik och där är det diffust om jag ska stå för barnpassningen, eller om hon är hemma. Men oftast leker jag med barnen i alla fall, för jag måste ändå stanna hemma och laga middag till klockan sex.

Torsdag - Ledig igen, så det blir som på tisdagarna exakt, fram tills klockan åtta då jag oftast går på 18+(även kallat Au Pair träff) i Svenska Kyrkan.

Fredag - Ledig, men städerskan kommer, så jag tassar runt i huset och vill helst vara osynlig tills jag behöver sätta mig på bussen runt fyra och åka och hämta barnen vid simhallen. Sen åker vi hem och äter middag tillsammans med Pernilla.

Lördag och söndag är mest som lördagar och söndagar hemma, om jag inte behöver hjälpa till att passa barnen på lördagarna. Alltså så latar jag mig, träffar folk och har det allmänt bra. Precis som alla andra dagar.

Har jag nämnt hur bra jag har det, och hur lat jag har blivit och att det passar mig aaaaalldeles för bra?

2 kommentarer:

  1. Det låter som ett liv jag hade kunnat leva utan problem. Så där lite lagom att göra så att man inte försoffar sig, men inte för mycket så att det blir jobbigt. Riktigt nice låter det som.

    SvaraRadera
  2. Det ÄR riktigt nice.
    Men vad kan jag säga, jag önskar att upplägget var annorlunda. Mest för att jag inte gör något vettigt med min tid.

    SvaraRadera

Skriv!