torsdag 14 oktober 2010

Äggproblem.

Jag är imponerad av alla som kan knäcka ägg utan att lite av skalet åker med ägget ner i bakningen.
Det är därför jag alltid måste knäcka äggen i en skål eller ett glas bredvid, och sen kämpa med att få upp de där små, hala äggskalen. Och det är hopplöst.
Jag undrar om det var någonting jag missade i hemkunskapen, eller om jag helt enkelt inte har rätta knycken för att bli en bagare eller kock.
Idag lyckades jag dock, med tre ägg.
Nästa gång kommer jag att tro för bra om mig själv, och misslyckas totalt.

I eftermiddag tror jag att jag och barnen ska ha picknick på golvet, för vädret är inte så fint här. Jag vet bara inte hur jag ska få Fredrik att inte spilla maten över hela honom... Och undra om jag kan hitta någon fin korg och filt här någonstans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!