torsdag 3 februari 2011

En helt (o)vanlig torsdag.

Imorse tog jag barnen till bussen. Efter förra veckan när jag försov mig så har det inte varit det enklaste att sova på nätterna innan jag ska upp och jobba på morgonen. Jag vaknar konstant och somnar inte riktigt förrän precis innan jag ska gå upp. Jag antar att det kommer att lugna sig när det gått ett tag, annars har jag problem. Men det faktum att jag numera väcker barnen på torsdagar och inte onsdagar gör att jag kan gå och lägga mig efter att bussen har åkt. Jag vet inte om det är smart eller dumt. Jag behöver ju sömnen, men hjälper den verkligen?
   Hur som helst så kom jag upp vid tio tiden nästa gång, och efter att slöat bara en kvart eller så framför datorn tog jag mig i kragen och tränade. Ja, ni läste rätt. Fast jag vet inte om det gills som träning att sätta på sig iPoden och dansa i 40 min innan man gör sina sit ups och rygg-lyft, men eftersom jag redan nu har träningsvärk låter jag det passera som träning.

Min duktiga dag slutade inte här, åh nej. Efter en snabb dusch tog jag mig ner till köket och bakade. Hamburgerbröd och lingonbröd. Lingonbrödet är lite fusk, färdig påse från IKEA och så tillsätter man vatten. MEN eftersom jag inte orkade dra fram assistenten fick jag väldigt ont i armen av att använda degkrokarna på elvispen till att röra runt i degen. Lyckat var det i varje fall, för barnen älskade det. En annan sak barnen, speciellt Fredrik, älskade var mina spenatplättar. Alltså pannkakor fast med spenat i. Jisses vad han åt! Supergott var det, ett tips får jag faktiskt säga. Dock kom jag inte på idéen själv, utan snodde den ur en kokbok, jag tänker ta cred för det ändå.

Det sista jag har gjort idag var filmkväll i Svenska kyrkan. Min fina Edward Scissorhands film. Att gå till kyrkan här får mig alltid att längta till kyrkan hemma. Nimbus är ju som ett andra hem, och det kommer kyrkan här garanterat aldrig att bli. Fast vem trodde det egentligen?

Nu ska jag gotta ner mig i sängen med Glee. Deras liv är för tillfället mycket intressantare än mitt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!