onsdag 16 februari 2011

Mer än en ängels tålamod.

Idag har jag och Estelle varit ensamma hela eftermiddagen. Och så mysigt vi har haft! Vi har bakat kanelbullar och cookies. Vi har spelar monopol i två olika versioner och en massa andra spel. Vi har umgåtts, skrattat, sjungit och dansat. Utan bråk. Vi hjälptes åt med mat och dukning och jag tror att idag var viktig för både mig och Estelle.

Vi lyssnade på Astrid Lindgren låtar, och vi lyssnade nog på Sjörövar Fabbe 30 gånger. Det var när den historien dök upp vid middagsbordet som Pernilla uttryckte att jag hade mer än en ängels tålamod. Helt okej med mig om hon tycker det.

Men nu ligger båda barnen i var sin säng, Pernilla är och tränar och jag sitter framför tv:n med en tallrik fil. Imogron ska det bakas macrons med Lisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!