fredag 11 februari 2011

Jag + fredag = osocial.

Idag är det fredag, och då kommer städerskan hit. Hon städar hela huset, inklusive mitt rum de gånger hon har tid. Förra och förrförra veckan hade hon inte det, så jag städade själv igår. Nu vet jag inte riktigt var jag ska ta vägen, så jag sitter instängd på mitt rum, för hon vet ju inte att jag städade igår och jag kan inte tala om det för henne. Så jag hoppas att mitt ohyfsade beteende får henne att inse att hon inte behöver städa mitt rum. Antagligen tror hon bara att jag är superotrevlig och försvårar hennes jobb, och jag kan inte säga något för att göra det bättre, eftersom hon bara pratar franska och polska.

Jag vet att det är en konstig sak att klaga på att man har en städerska, men jag tycker att det är riktigt jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!