måndag 7 mars 2011

Semlebak!


























Det råder lite olika uppgifter om vilken dag fettisdagen infaller sig, jag har fått höra att det var igår - dumheter det är ju fetTISDAGEN, så jag tänker äta mina semlor på en tisdag. Vilket blir imorgon, och glad i hågen åtog jag mig uppdraget att göra semlorna, för här kan vi inte köpa färdiga och vem ska annars göra dem?
   Det är synd bara att jag inte kan göra semmelbullarna, jag kan nämligen inte jäsa deg. Jag har ingen aning om hur smöret och mjölken ska kännas när det är 37 grader, jag får aldrig till det. Så mina bullar jäste inget, blev för få och konstiga. Jaja, hoppas Pernilla ursäktar mig - annars får hon faktiskt baka sina egna! Inte för att hon någonsing skulle klaga, men ändå.

Det åkte med en liten bild på mig också, för vad ska man göra när man har bullar i ugnen om inte ta kort på sig själv? Supertråkig ser jag ut idag, för vem ska se mig? (tills jag åker och hämtar Fredrik på skolan, men ärligt, vem bryr sig?) Det trasiga favorit linnet är på i alla fall, borde försöka hitta ett nytt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!