söndag 20 mars 2011

Här har det inte hänt något på ett tag!

Ibland har man sånna helger när man har saker att göra ofta, och de stunder man har över orkar man bara inte tänka ut något klyftigt att skriva om här. Jag har ju ledig för i all sin dar! Men jag vill ändå berätta lite om min helg, för jag är väldigt nöjd.

Fredagen spenderades hemma hos mig med Lisa, vi åt superbillig mat och pratade. Precis sånt man behöver efter jooooobbig vecka. (Kan det vara jobbigt att vara au pair, hur mycket har man egentligen att göra? Låt mig säga så här, det kan vara väldigt jobbigt, precis som med alla jobb. Ibland vill man bara inte, men man måste. Och det känns hemskare att inte vilja, när man har ett så här personligt jobb)

Lördagen börjades med svenska shoppen och insikten av att Marabous choklad med nötter och russin INTE är lika god som Carte Dors choklad med nötter och russin, vilket gör mig lite ledsen. Jag som äntligen hittat en ckoklad som skriver OLIVIA! Men okej då, P kanske vill skicka lite chokladkakor till mig ibland, i utbyte mot laktris!
   Från svenska shoppen tog jag, Lisa och Stina oss in till stan för att köpa nagellack till Stina. Det slutade med att vi provade en massa kläder som vi både hatade och älskade men inte hade råd och köpa och jag snattade för första gången. Nej, jag är inte stolt. Nej, jag har inte dåligt samvete. Låt mig förklara varför. Jag tog två tofsar. Någon hade uppenbarligen snott tofsar innan, och lämnat två tofsar liggandes helt ensamma bland alla de andra som hade kompisar och prislappar, och jag tänkte att de där två kommer att slängas om inte jag tar dem! SÅ JAG TOG DEM. Så, H&M, vill ni så kan ni få anmäla mig. Med det sagt så fortsätter vi mot nästa del av lördagen; Stora Carrefour. Som Ica Maxi ungefär, där jag köpte mig en kabinväska! Resor utan bagage med Ryan Air kommer från och med nu vara en bagatell. Min väska är inte fin, men den rullar bra, så jag hoppade av metron en station tidigare än nödvändigt och rullade hem för att äta tacos med familjen innan jag åkte hem till Linnea, för att mysa med henne, Stina och Lisa. Vi "såg" de två första Harry Potter filmerna och pratade.

Idag har solen lyst över Bryssel, och jag vet inte hur varmt det varit idag men jag skulle chansa på närmare 20 grader. Så jag och Linnea beslutade oss för att ta en promenad i parken, sen gick vi hem till henne och åt och tittade på lite mer Harry Potter. Fint med en Göteborg vän som förstår varför kötbullar är så roligt att man kan skratta tills man är röd i ansiktet. Inget illa gentemot mina andra vänner, jag tycker om alla jag umgås med annars hade jag inte umgåtts med dem, men Göteborgare, det är fina grejer det!
   Kvällen avslutades med ostfondue, chokladfondue och Solsidan. Behövs det sägas något mer?

1 kommentar:

Skriv!