söndag 30 januari 2011

Valutor.

Jag har inte riktigt vant mig av med att räkna om allting till svenska kronor än som jag handlar här. Kostar en sak 10€ tänker jag automatiskt 100kr, även om det inte ens stämmer. Just nu är helt fel tid att få sin lön i euro, för att senare växla till svenska kronor. Jag får väl ärligt erkänna att jag inte alls förstår det där med valutor och värde och hit och dit och bra och dåligt, jag har bara fått det sagt till mig att just nu ska man inte växla euro till svenska kronor, för det förlorar jag på. Hur man nu kan göra det egentligen, pengar är ju pengar. Det är väl också därför jag inte ska jobba med ekonomi.
Jag hoppas hur som helst att vinden vänder snart, så att det blir tvärtom och jag tjänar pengar när jag växlar till svenska kronor. Det vore ju väldigt roligt om mina hittills 600 sparade euro ville bli mer än 6000 svenska kronor, det skulle kunna göra mig rik! Eller rikare i alla fall, så långt är jag minnsann med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!