torsdag 27 januari 2011

Jag som alltid varit en morgonmänniska...

Vissa saker får inte hända när man är Au Pair. Typ att tappa bort barnen eller att något barn skadar sig allvarligt. Men sen kommer alla de här småsakerna, som att man absolut inte kan bli sen till något för då raseras allt och då behövs det en bil och då måste man ringa de upptagna föräldrarna. Något man helst vill undvika.
Mina absoluta ofavoritfällor, som på något vis alltid tycks gå fel hur jag än gör, det är de mornarna jag väcker barnen. Oftast brukar felen vara att jag och Fredrik bråkar lite, för att han vill somna om och jag vill att han ska gå upp. Men några gånger har det hänt saker som än mindre roliga. En som jag till och med inte vill prata om för att den har satt sånn prägel på mig. Idag hände en ny sånn sak, jag ställde klockan fel. En timme försent. Tur är det väl då att Estelle har en egen klocka, och kommer upp och väcker mig. Vi hinner allt, utan problem, vi hinner till och med spela två omgånger Uno(som jag och Fredrik vann, vi spelar i lag). Men vad gör det? För det är inte upp till åtta-åriga Estelle att få upp oss, det är upp till mig. Sånt där får bara inte hända, framförallt för att man kan inte gottgöra det. Jag kan ställa klockan rätt nästa gång, woho, duktigt. Man kan försöka briljera så mycket på ett annat område att detta glöms, men det är fusk. Och ganska svårt. Man kan be om förlåtelse, vilket jag ska göra, och jag har svårt att tro att Pernilla inte kommer att förlåta mig. Det gottgör det fortfarande inte. Och jag vill gottgöra. Göra om, göra rätt.
Imorgon bitti ska ALLT gå perfekt. På något vis.

3 kommentarer:

  1. Oj. Då kommer livet bli svårt. Om det ska bli perfekt.
    Men allt det här vet du ju.
    Kanske tänk såhär istället: Visst är det bra att barnen får se att allt inte går perfekt och spikrakt jämt och att till och med idol-olivia kan göra fel och det är ju faktiskt helt okej. Extra okej om man ber om förlåtelse.
    Igår såg jag en bok om Olle Boll. Hahahaha!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet. Det är därför jag alltid tidigare bara stängt av och det var därför det blev en vg-människa av mig. Men jag vill inte göra ett hyfsat bra jobb här, jag vill vara grym. Problemet är bara att jag inte är så grym på det här jobbet, jag tycker om barn och de tycker om mig, men det är inte så att jag har en naturlig hand med dem riktigt... Och Idol-Olivia gör många fel som barnen ser, barn är alldeles för ärliga!

    Hahaha, den boken måste jagj u läsa!

    SvaraRadera
  3. Vem försover sig inte nån gång? Klart att man kan göra fel nån gång. Det är ju ett skämt att du måste göra allt perfekt hela tiden. Ni hann ju iväg i tid, med råge tom.

    SvaraRadera

Skriv!