måndag 24 januari 2011

Idag har varit en lååång dag.

Idag är jag VASB. För er som inte vet vad det är så står det för "vård av sjukt barn". Lydia påstår att det heter VAB, men då missar man ju faktiskt det viktigaste i meningen, att barnet är sjukt.
När ett barn är sjukt är det okej att kolla på tv. Men när de sett tre ScoobyDoo filmer tror jag att det räcker, men det är svårt att få bort 6 åriga barn från tv:n. När man tvingar dem att göra läxor till exempel så gråter de tills man säger åt dem att fuska. OBS, jag anser inte att det är fusk att måla fåglar som m, det är bara ett bra sätt att måla dem på.

Imorgon kommer att vara en lika lång dag, förutom att jag inte kommer att jobba kväll så jag ska springa över till Lisas. Och egentligen är det en promenad på en halv timme, det låter bara mysigare att säga att man ska springa över. Man springer förbi Inga-Lills hundsalong på vägen. Det är en svensk hundsalong. Känns det viktigt att ha i Bryssel tycker ni? Det tycker jag, absolut.

Eftersom jag inte har några bra bilder från denna dagen så ska jag dela med mig av en underbar video istället, och ja, det är en vink till många:


Ps. Idag har jag gett kläder och färglagt Robert Pattinson. Det ni.

3 kommentarer:

  1. Det heter definitivt VAB. Just för att det inte är vård av SJUKT barn, utan bara vård av barn :) Skriver det på måååånga utav mina tidsrapporter :)

    SvaraRadera
  2. Åh, viktig-Petter! När du för en gångs skull kommenterar så ska du bara rätta, tsss!

    SvaraRadera
  3. Haha. Jag hade inte varit jag om jag inte hade varit en viktig-Petter :D

    SvaraRadera

Skriv!