söndag 23 januari 2011

Söndagar har förlorat sin betydelse.

De senaste 6 åren har jag tyckt om söndagar. Jag har alltid haft saker att göra och jag har alltid umgåtts med mina vänner. Varvat ner innan en hektisk skolvecka sätter igång. Söndagar har ibland varit den bästa dagen i veckan. Nu har den helt förlorat allt sånt värde. Den har blivit en dag av tidsfördriv och ingenting. Ingen gudtjänst på morgonen, och blir det det så är den inte alls som jag vill att gudtjänster ska vara. Ingen fika efteråt, ingen mysig middag med familjen och inget häng på kvällen. Det jag har att se fram emot idag är Solsidan, och jag kan inte ens göra någonting åt det. Allting är stängt här på söndagar, och alla mina vänner är upptagna på sina egna håll. Så såvida jag inte vill gå ner och leka med 5 barn så har jag inte så mycket att göra mer än att sitta vid en dator och prata med mina vänner över internet. Nog för att det är trevligt att få prata med dem, men jag hade ju kunnat vara hos dem också.

Skönt att veta att det är mindre än 3 månader tills jag faktiskt är hemma en vecka. Det är mindre än 6 månader tills jag är hemma på heltid.

Och hörrni, det är en månad kvar tills Suss kommer ner. MUMS.



6 kommentarer:

  1. Jag saknar också våra söndagar. Nu är alla på innebandy på kvällarna och då är det inte samma sak. Fast jag har ju kvar gudstjänsterna och fikan, och räcker ganska långt.

    Riktigt nice bilder! När är dom ifrån? Matte ser lite väl liten ut...

    (Jag räknar ner så att säga..!)

    SvaraRadera
  2. Nej, jag vet, det slutade vara detsamma för längesen. Redan innan jag åkte, men ändå!

    Bilderna är från sommaren 2009, så det är ju faktiskt ett och ett halv år sedan. Nu är både Mathias och Andreas muskler mycket stöööörre;)

    SvaraRadera
  3. Man kan ju säga att både jag och Matte har byggt på lite på armarna efter detta :D Du är saknad Olivia!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag fick ynnesten att få känna på Andreas muskler igår.. Han har inget att skämmas för så att säga! ^^

    SvaraRadera
  5. Bilden är helt missvisande måste jag säga...;) du är verkligen saknad Olivia!

    SvaraRadera
  6. Jag hade kunnat uppdatera inlägget och påpeka däri att ni har större muskler nu, men eftersom vi är fyra som garanterar det här kan det få räcka!

    Jag saknar er också!

    SvaraRadera

Skriv!