onsdag 10 november 2010

Kräsna Olivia.

Idag så står det lax på matsedeln.
Jag tycker att det är ganska komiskt att det är jag som bestämmer nästan all mat på matsedeln,
det är jag som lagar all mat på matsedeln,
och ändå tycker jag inte om allt.
Ändå smyger jag i mig en actimel eller två när ingen ser, för att slippa vara hungrig när maten serveras.
Man tycker ju att jag kunde laga mat jag tycker om istället.
Men jag tycker inte om lax,
vem jag än försöker lura.

Men mamma, oroa dig inte.
Detta händer typ en gång i månaden,
annars äter jag alltid det som serveras.
Jag har till och med smakat på ärtsoppa, men det får ni inte i mig igen.
Jag lovar, jag äter, och jag har lärt mig att äta mycket nytt här.

Det bästa är att Pernilla inte heller tycker om lök.
Så de få gånger då det verkligen behövs i mat, så är det helt okej att riva den.

Nu tycker jag att Pernilla kan komma hem,
så att vi kan äta och sedan städa undan.
För det luktar fisk i hela huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!