torsdag 11 november 2010

Ibland kan det vara riktigt meckigt att bo hemma hos någon annan.
Som när man känner att man behöver vara ifred, få vara för sig själv.
Då bor man helt plötsligt i någon annans hus.
Speciellt när det finns barn i huset som vill leka med en alla sina vakna timmar, och det orkar inte jag.
Framförallt har jag verkligen inte betalt för det.
Så idag smet jag upp på mitt rum när allt i köket var ordnat,
smet upp och pratade med Suss i skype.
Och kände mig som en dålig människa.
Elak, hemsk och otacksam.
Vilket gör att jag ännu mindre orkar öppna dörren och gå ut, och riskera att träffa på någon.
Jag vill vara ifred. Jag vill vara ifred, ha hemlängtan och tycka synd om mig själv.
Ibland behöver man det.

På sakna-listan just nu:

  • Min katt
  • Min kamin
  • Fåtöljen framför kaminen
  • Pappa som skalar en apelsin
  • Mamma som sjunger i köket
(Insåg precis att jag har två bilder på min katt på min
dator, och de bara råkar hon vara med på. Vem är jag?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!