tisdag 23 november 2010

Jag och mina fixidéer.

Jag har börjat knåpa på en adventskalender. Det började oskyldigt med att Lisa ville göra sin egen, för hon tycker inte om billighetschokladen man får i de färdiga. Fiffigt, tänkte jag, det var längesen jag gjorde en adventskalender!
Jag tror inte att jag kommer att hinna klart med min innan första december, och det beror inte på att jag är lat. Bara idag har jag suttit med den i ungefär 4 timmar. Igår satt jag lika mycket.
Varför gör jag så här mot mig själv? Idag har jag målat ungefär 1000 tegelstenar i väldigt litet format. Jag trodde att vi utvecklade teknik för att man skulle slippa sånt. Synd att jag aldrig lär mig tekniken då.

Nej, nu måste jag verkligen återgå till min kalender om den någonsin ska bli klar!
Jag lovar att när tiden är mogen ska jag visa er min skapelse, även om den inte är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!