torsdag 25 november 2010

Konsumtionlycka.






















Jag har tänkt på det där med konsumtion. Och att jag blir så lycklig när jag kommer hem efter att ha köpt saker. Men det handlar ju inte om det, att köpa. För jag blir lika glad när jag tar något jag redan har och gör om - men här hade jag ingenting, jag har varit tvungen att köpa saker för att kunna göra detta rummet till mitt. Jag fick en matta idag, nej, jag fick inte en, rummet fick en. Den mattan jag verkligen ville ha. Den passar så fint. Fast jag hade blivit lika glad om Pernilla kom ner från vinden med tre trasmattor åt mig. Jag måste släppa mina tankar att konsumtion är något negativt, för det är inte det det handlar om, det är synen på konsumtion som betyder något.

Från en sak till en helt annan. Ni ser rätt på bilderna. Mitt rum börjar bli adventsfint och jag och Lisa har invigt julen med varsitt glas glögg. Jag har även ätit clementiner med nejlikor på, och ätit pepparkaksdeg. Åh, julmust har jag druckit, och pepparkakor har jag ätit. Julspellistan på Spotify är klar och jag känner det - NU ÄR DET JUL.

Jag lider inte av konsumtionlycka. Men min dag kan man sammanfatta med konsumtion + lycka.

2 kommentarer:

  1. Du är knasig lilla du!
    Det är bara i ditt fina huvud det är jul, för oss andra är det november.

    Men stort tack ska du ha för glöggen. Den och du värmde verkligen :)

    Men jag måste säga att jag blir aningen paranoid av att du skriver om mig hela tiden. Det är kanske bara så att jag inte är van vid hela bloggkonceptet. Jag kanske vänjer mig.

    SvaraRadera
  2. Mitt huvud är den bästa möjliga platsen att leva på!

    BLir du paranoid för att du tror att jag skriver saker som du inte vill att folk ska veta, eller tycker du helt enkelt att det är otäckt för att du inte vill bli omskriven i cyperspacen?

    SvaraRadera

Skriv!