söndag 12 juni 2011

Nedräkning:25dagarkvar

För ett tag sedan bestämde jag mig för att varje dag som är kvar här göra någonting som jag inte kommer att ha möjlighet att göra när jag är hemma i Sverige igen. Jag ville verkligen utnyttja och uppskatta tiden som är kvar. Vissa saker är givna, som att åka till Gent eller äta ute på turistgatan(slaktargatan heter den egentligen). Men det kan jag ju inte göra varje dag, och det är lite svårt att dra gränsen för vad jag inte kan göra hemma. Det är ju helt sant att jag inte kan sitta i Pernillas kök och titta på bloggar en hel dag hemma, fast det är ju inte så väldigt brysseliansk heller. Det kanske inte går att göra något speciellt varje dag, och det beror antagligen mest på att jag helt enkelt inte vill lägga ner för mycket pengar på det. Gårdagens mys hemma hos Lisa var alldeles lagom tyckte jag, och kvällens mys hemma hos Linnea är precis vad jag behöver. Så, jag bestämde mig för att de dagar jag inte gör någonting brysseliansk så ska jag i alla fall umgås med människor som inte kommer att finnas nära till hand hemma.



Så igår la jag på mig min allra pyssligaste sida, host, och gjorde mig en nedräkningskalender. För varje dag jag lyckas med mitt mål får jag stryka över dagen, men misslyckas jag så får dagen lämnas oöverstryken. Så vet jag sen hur bra jag lyckades!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!