lördag 11 juni 2011

Capre Diem, när ska folk inse att det inte är ett bra namn?

Eftersom belgare är ett folk som tycker om att göra livet besvärligt för mig, så har de nu återigen spärrat mitt belgiska kort med ursäkten "vi har inte fått in pappret att hon är inskriven här", vilket gör att jag just nu inte kommer åt mina pengar. Fint sätt att spara pengar på, bara det att man inte alls sparar pengar på det.
   Hur som, så ledde det till att mina och Lisas fredags planer var en del begränsade, så vi beslutade oss för att promenera och se var vi hamnade. Det regnade lite lät, så vi började med att åka buss och prata av oss om det viktigaste. Sedan blev vi av och vandrade runt i några timmar, tills vi hamnade på ett brasserie som heter Capre Diem av alla djupa saker de kan välja. Lisa lånade ut så att jag också kunde få dricka något varmt.




Väldigt fint tips om man är i en stad man inte känner utan och innan, promenera på måfå, det är alltid då du får se det intressanta med staden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!