torsdag 9 juni 2011

Fyra veckor kvar.

Idag är det exakt fyra veckor kvar tills mina föräldrar kör in på trottoaren och knackar på. För att fira det så fick pappa precis ett lååångt mail med frågor och krav jag har för att förberedda inför resan. Fyra veckor innan kan tyckas länge, men vi ska faktiskt åka på en liten roadtrip i Europa och än så länge har vi bestämt två städer men inga vägar alls. Då behöver man planera lite. Sen att första frågan gällde musik, det är en annan sak. Musiken kommer förövrigt vara svår hanterad. Jag och mamma kan gilla samma saker, jag och pappa kan gilla samma saker, mamma och pappa kan definitivt gilla samma saker (snarare, pappa är nöjd om mamma är nöjd och sitter och sjunger). Men alla tre och samma musik, då blir det lite mer begränsat.

Trots att det kan verka så, så är jag inte bara glad att åka härifrån. Barnen har insett att det bara är fyra veckor kvar och när man har en liten F utan framtand i knät som säger att han kommer att sakna mig, så är inte tårarna långt borta. Eller när E frågar hur de ska klara sig under sommaren. Klart att de kommer att klara sig, det kommer jag göra borta hos mig också, men jag gillar ju de här små liven. Kommer jag få veta när E faktiskt har blivit delfinskötare? Och F vet vi inte riktigt vad han vill göra, just nu tror jag att det är golfproffs eller legobyggare som gäller.

Och när vi ändå pratar om saker folk blir när de blir stora så ska jag berätta för er vad P får uppleva på sitt nya jobb. Hon får träffa väldigt mycket imponerande människor, jag kan inte berätta allt, men låt mig bara säga att hon har skakat hand med Obama. På sitt förra jobb, där hon inte träffade lika mycket människor. På sitt nya jobb, då skulle hon kunna träffa på vem som helst. Hon är grym helt enkelt!



En av alla låtar jag och mamma kommer överens om. Bara kolla in dem, så snygga! Jag ska definitivt lära mig att dansa som killen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv!