måndag 4 april 2011
DESIGN BY NEAO
Kommer ni ihåg att jag sa att jag skulle återkomma och berätta något om Linnea, så här spännande är det!
Linnea gör nämligen egna tryck på tröjor. Hon har en del olika texter, och du väljer själv vilken av texterna du vill ha i vilken färg och storlek. Supersmart och superkul. De tre ni ser upptill finns redan, HELP ME I'M AWESOME som jag publiserade igår finns och hon är påväg att skapa ännu fler. Jag har fått höra vissa av förslagen, och jag kommer hålla er uppdaterade när jag vet mer säkert vilken text som blir nästa projekt. Är ni intresserade kan ni kontakta Linnea på hennes mail: linnea_odenjung@hotmail.com, hennes blogg eller på facebook.
Priset ligger på 120-150 beroende på typ av plagg och storlek på trycket!
Men skynda, skynda, för hon har redan sålt en del!
Dagens oufit!
Dagens outfit brukar inte jag syssla med, mest för att det antagligen inte är jättemånga som bryr sig. Men idag ville jag visa upp hur bra det är med klädbytartillfällen. Kjolen, tröjan och hårbandet är Stina och Lisas gamla saker, som jag bytte till mig genom att lämna bort plagg jag definitivt inte kommer att sakna. Typ som min tröst-kofta. Den köptes in när jag var ledsen och sinnesförvirrad, och påminner mig mest om den dagen. Så, nu kan Linnea få roa sig i den och de SJU andra plagg hon fick, trots att hon bara bidrog med ett... Antar att jag får skylla mig själv som förlorade på sten-sax-påse mot henne...
Efter att vi bytt kläder drog vi till McDonalds och pratade i en halv evighet, mycket mycket mycket trevligt.
Och ja, jag överlevde franskan. Victoria var där, så det var faktiskt nästan trevligt.
söndag 3 april 2011
Klädbytarkväll.
Jag ska hem till Lisa för att byta kläder, för att jag tyckte vi skulle ha en dag, men nu har jag insett att jag inte har så väldans massa kläder att byta bort. Det känns ju lite tråkigt. Fast det kan ju bli roligt ändå, framförallt kan det betyda att jag får en massa kläder som jag inte hade räknat med att ha i min garderob i vår. Eftersom jag handlat upp alldeles för mycket pengar det senaste och inte riktigt har råd att handla kläder kan ju det vara bra. Fast nu har Stina gett mig lite jobb, så att jag tjänar en extra liten peng denna månaden.
Och imorgon är det måndag, då måste jag gå till skolan. Kanske vore det bättre om jag försökte övertala mig att det inte är så farligt, istället hoppas jag att jag ska hinna bli sjuk till imorgon.
Nu ropar Linnea att hon är klar, så jag måste gå! Appropå Linnea så kommer det komma upp något här snart, som jag tycker ni ska hålla ögonen öppna efter! Det liknar detta lite...
Och imorgon är det måndag, då måste jag gå till skolan. Kanske vore det bättre om jag försökte övertala mig att det inte är så farligt, istället hoppas jag att jag ska hinna bli sjuk till imorgon.
Nu ropar Linnea att hon är klar, så jag måste gå! Appropå Linnea så kommer det komma upp något här snart, som jag tycker ni ska hålla ögonen öppna efter! Det liknar detta lite...
lördag 2 april 2011
Parkhäng.
Idag hade Stina, Lisa och jag picknick i parken. Det ser inte så varmt och skönt ut, men det var det. Trots solens meserier var det ändå över 20 grader ute(ja, i luften Mathias). Vi njöt av medhavd mat, jordgubbar och Lisa köpte godis på pinne av scouterna. Bakom oss satt ett ascoolt gäng som verkligen visste hur man picknickade i parken.
Jag tycker att Stina är så söt på sista bilden, hon ser lite ledsen ut över att jordgubbarna tog slut. Fast de var inte slut, för hon lyckades trycka in en i min mun senare, tog mig ett tag att förstå att hon faktiskt ville att jag skulle äta den...
fredag 1 april 2011
Nu växer familjen!
Idag så blev vi en mer i familjen, vår efterlängtade Alma kom till jorden och förgyllde vår vardag!
Nu väntar vi med spänning på Sigrid och Solvej. Och med vi menar jag jag och mina löss.
Nu väntar vi med spänning på Sigrid och Solvej. Och med vi menar jag jag och mina löss.
Linnea valde att göra så på bilden, jag tvingade henne inte, faktiskt.
Frukost på Hema, vi blev utslängda(alla inte bara vi), vandring längs stråken för att slösa ännu mer pengar, undra varför jag inte får mitt paket och sedan hem till Linnea för att måla. Hon fick se det värsta i mig, mina aggressioner när det inte blir som jag vill.
Ikväll ska jag antingen leka med Lisa(hoppashoppashoppas) eller sy ta i trä!
Men nu ska jag hämta barn!
With you in my head.
Det bor någon i mitt huvud. En liten osäker flicka kanske, eller en stor stark mobbare. Kanske en gubbe som förlorade ena foten i ett krig, eller en ensamstående mamma som mår bra av att trycka ner andra. Jag vet egentligen inte så mycket vad den där personen är för någon, kanske är det därför den inte tycker om mig, kanske bryr jag mig för lite om den. Jag vet egentligen bara var personen gör, gör mot mig framförallt. Ibland kommer han eller hon i kontakt med andra, men då är det genom mig och då är det faktiskt jag som gör, jag ska inte skylla ifrån mina dåliga handlingar på någon annan. Fast jag vill ändå förklara, att den där som bor i mitt huvud, den sänder ut elaka tankar i mitt huvud. Den säger att jag inte duger, att jag är ful, äcklig, elak, otrevlig, egoistisk och en massa andra hemska saker jag inte vill vara. Jag vill ju vara fin, snäll och inte alls äcklig eller egoistisk.
Ibland, när jag tänker att jag kanske är helt okej, faktiskt så kanske det är så att jag är bra, då säger människan i mitt huvud att jag är uppblåst, att jag lurar mig själv. Att jag inte kan gå runt och tro sånt om mig själv, alla andra vet ju att det inte är så.
Ibland, när jag tänker att jag kan förändra mig, då brukar han eller hon slå mig lite lätt. Slå mig med tankar om att du är den du är, ingen idé att ändra på det nu.
Och ibland, när jag tänker att folk faktiskt tycker om mig, och säger snälla saker till mig, så jag kanske borde lita på dem, då hör jag i mitt huvud att jag inte kan lita på någon. Hur vet jag att jag inte är Truman i Truman's show? Eller att de bara ljuger för att vara snälla? Hur vet jag att de inte egentligen också tycker att jag är ful, dum och egoistisk.
Men vet ni vad? Nu kommer jag att säga något du sällan kommer att höra mig säga:
Fuck you, människan i huvudet.
Ibland, när jag tänker att jag kanske är helt okej, faktiskt så kanske det är så att jag är bra, då säger människan i mitt huvud att jag är uppblåst, att jag lurar mig själv. Att jag inte kan gå runt och tro sånt om mig själv, alla andra vet ju att det inte är så.
Ibland, när jag tänker att jag kan förändra mig, då brukar han eller hon slå mig lite lätt. Slå mig med tankar om att du är den du är, ingen idé att ändra på det nu.
Och ibland, när jag tänker att folk faktiskt tycker om mig, och säger snälla saker till mig, så jag kanske borde lita på dem, då hör jag i mitt huvud att jag inte kan lita på någon. Hur vet jag att jag inte är Truman i Truman's show? Eller att de bara ljuger för att vara snälla? Hur vet jag att de inte egentligen också tycker att jag är ful, dum och egoistisk.
Men vet ni vad? Nu kommer jag att säga något du sällan kommer att höra mig säga:
Fuck you, människan i huvudet.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)