torsdag 7 oktober 2010

Pärlplattor.

Jag fick pärla ännu mer pärlplattor idag. Här är resultaten!

Gissa vilka två jag har gjort!

(Åh, jag hade fel inställningar och jag orkade inte
gå ner och göra om det. Det är ju ändå
tre våningar ner.)

Frukost i min underbara ensamhet.

(Ser ni mig i skeden?
Det är precis sånt som visar att jag precis har fått min kamera...)



Jag tycker om att vara ifred när jag äter frukost. Därför är det alldeles perfekt och sätta sig ner efter att barnen åkt till skolan och Pernilla gett sig av till jobbet. Kanske framför allt för att ingen ser ens val av frukost. Eller för att jag sitter ner och latar mig när jag egentligen borde rusa upp och sätta igång med min dag, för idag ska mycket hinnas med.

Jag ska...
  • Duscha
  • Handla
  • Förbereda middagen
  • Städa upp på mitt rum
  • Baka tårta med Stina
  • Städa upp efter oss
  • Hämta barnen vid bussen
  • Se till att barnen äter, gör sina läxor och leker
  • Laga middag
  • Gå till Au Pair träffen och bjuda på tårta
Dags att sätta igång,
seså Olivia!

Ååh...

Det är fruktänsvärt att klockan är tjugo över åtta och att jag ska lägga mig för att sova lite till.
Men jag kunde inte somna inatt, och var tvungen att gå upp med barnen imorse,
och idag är en lång dag med lite vila, så jag måste vila nu.
För det vet alla som känner mig, att en trött Olivia,
det är en värdelös Olivia!

Men det är fruktänsvärt, det är det.
Jag ber om ursäkt till alla er andra morgonmänniskor,
jag önskar att jag också kunde få gå upp nu.

När jag blir stor ska jag sova minst tio timmar per natt,
det tror jag att jag behöver.
(Det är så här det kommer bli nu, bilder på absolut ingenting viktigt.
Jag har hört att folk inte läser texter, utan bara tittar på bilderna
när de besöker en blogg. Tänk att jag tror att det är sant.)

onsdag 6 oktober 2010

Nu är det äntligen över...

Nu är dagen till ända och jag skulle kunna stupa i säng och somna på stört,
om det inte vore för att alla mina kameraprylar ligger där.
För den kom ju idag, min kära lilla kamera.
Och den är så fin att jag önskar att jag kunde ta en bild på kameran och visa er,
men se det går ju inte.
Istället får jag visa andra bilder jag tog med den!

Lilla Fredrik, 6 år.
Fredrik och Pernilla.

Estelle, snaaart 8 år.
Jag har haft en väldigt bra dag, men nu är jag glad att den är över.
Imorgon blir det tårtbakning och vikning av tvätt.
Och jag tror bestämt,
att jag ska försöka bli en lite roligare människa.
Vi får se hur det går med det...

Pyssel

Sitter och pärlar pärlplattor med barnen.
Vad jag tycker om att pärla.
Och nu vill jag pärna en massa, och stryka dom, och ha som underlägg till glas och muggar.
Men det kan jag inte göra med barnens pärlor.
Kan någon vara snäll och påminna mig om att köpa pärlor och pärlplattor nästa gång jag är på IKEA,
så att jag faktiskt gör det här!

Tack.

För idag är det ju min födelsedag!

Jag önskar att folk ville sluta envisas med att ta kort på en på morgonen!
Vem, jag bara undrar vem, ser mysig och fräsch ut på morgonen?
Inte jag i alla fall, det är ett som är säkert.
Men väckt blev jag i alla fall, mitt ur en dröm kommer de upp och sjunger för glada livet.
Men bara Pernilla sjunger hon, och inte han,
fast vad gör det? Jag gjorde nog samma sak som barn.
Fina bilder får man, ett litet brev, ett paraply(för här regnar det en del, bra, då känns det som hemma) ((det regnar idag med förresten, trots att jag beställde sol, jag tror det är meningen att det ska regna på min födelsedag))
Och så har jag fått biobiljetter. Av både Lisa och Familjen, så gissa vad!
Jag kommer att gå på bio minst 6 gånger under tiden jag är här!
Tänk att det tycker jag om.

Nu ska jag nog börja göra mig iordning, för idag ska jag ÄNTLIGEN få hämta den där himla kameran.
Och kommer den inte idag så kommer jag nog att strypa någon.

product_balloon1.jpg

eu-ballonger_41438594.jpg
(Jag var ju bara tvungen... men jag hittade ingen större.)

tisdag 5 oktober 2010

Typiskt mig.

Imorgon fyller jag år.
Så familjen jag bor hos ska komma upp och gratta mig.
Vilket innebär att här måste det städas lite.
Och naiv och lat som jag är tänkte jag förut att det tar jag ikväll, det är inga problem!
Vad jag hatar när jag skjuter upp saker.